Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234
Szerző
Topic neve: Helyzetjelentés
népszerűMiklós
Adminisztrátor
2639 hozzászólás
Profil megtekintése
Helyzetjelentés
1. hozzászólás - 2015.02.16. 14:01:47
Szeretnék egy kis összefoglalót írni a HKK Online múltjáról és jövőjéről azért, hogy ti, játékosok tisztábban láthassátok, mi a helyzet.

A HKK Online-t az NMI Bt. fejlesztette, szerződés alapján, mi a licenszjogokat, a grafikákat, reklámot és információkat, konzultációt, tanácsokat adtunk, amiért a szerződés szerint royalty kaptunk volna. A játékot véleményem szerint nagyon profi módon és rekord idő alatt sikerült kivitelezni, aki kipróbálta, játszott vele és ismerte a HKK-t, azok szinte kivétel nélkül nagyon pozitívan nyilatkoztak róla. Sajnos, mindennek ellenére a fejlesztők úgy látták, hogy a játék nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, vagyis nem hozott elég pénzt, a vége felé az egészet a játék atyja, Péter már egyedül vitte a hátán. Ezt mi is éreztük a bőrünkön, az utolsó 10 hónapban (ami a játék élettartamának jelentős részét tette ki), bár megtettünk mident, amit a szerződésben vállaltunk, a nekünk járó összeget az NMI nem fizette ki nekünk. Végül a játékot Péter megszüntette, a szervert lezárta, és külföldre utazott. Az adósságok fejében a játék üzemeltetési jogát nekünk, a Beholder Kft-nek adta.
Nem tudom, mennyire közismert, de mi a jelenleg futó játékaink mellett két új projektet fejlesztünk (az egyik a TF Online, a másik még egyelőre titkos). Ezek elég sok erőforrást (időt, pénzt, fejlesztőt) lekötnek, és sajnos tavaly hiába vívtunk több mint fél éves szélmalomharcot a bankokkal azért, hogy 20 éve működő, kifogástalan háttérrel rendelkező, megbízható cégként megkapjuk egy mindössze néhány milliós „matolcsy-hitelt”, amelyet a HKK Online és a másik projektünk fejlesztésére szerettünk volna fordítani. Éppen ezért nem tudtuk bevállalni, hogy még egy projektet, a HKK Online-t saját erőből finanszírozzunk. Különös tekintettel arra, hogy a játék komplexitása, és a dokumentáció hiánya miatt várhatóan csak a program megismerése, kitanulása nagyon sok időt igényel.

Sokat beszéltünk annak idején Péterrel a lehetőségekről, számomra a legjobb az lett volna, hogy ő, aki ismeri ezt az egészet, másodállásban, nem tulajdonosként folytatja, de sajnos erre nem volt lehetőség. A HKK szívügyünk, a játék nagyon jól meg lett csinálva, semmiképpen sem szerettem volna veszni hagyni. Épp ezért próbáltam keresni befektetőt / fejlesztőcsapatot, akik hajlandóak lennének tovább vinni. Végül egy régi barátom sietett a segítségemre. Bár a fent felsorolt okok miatt nem találtunk olyat, akik sokmilliós tőkével a projekt mögé állt volna, úgy tűnt, hogy mégis van esély a játék feltámasztására. Volt programozó, aki a munkája mellett felvállalta volna a program újraindítását, és a játék kapott saját, dedikált szervert. Az indulás nagyon lassú volt, de további segítséget kaptunk Szabolcstól, aki szintén a munkája mellett hajlandó volt segíteni abban, hogy beleássa magát a kódba, segít a játék beüzemelésében és a fejlesztésében is. Én igyekeztem a szükséges dokumentációkat elkészíteni, és leprogramoztuk a játék fórumját.

Amint láttátok, egy teljesen ismeretlen, dokumentáció nélküli, igencsak összetett játék újraindítása nem volt egyszerű, elég sok időt vett igénybe, de végül újra lehetett játszani. A következő célokat tűztük ki:

1. Egy működő fórum leprogramozása és beüzemelése. Ezt mi, a Beholder csináltuk meg, ez, mint látjátok, már működik is.

2. egy béta teszt elindítása, ahol le tudjuk ellenőrizni, működik-e minden, úgy, ahogy korábban, és még a felmerülő régebbi hibákat is sikerül kijavítani. Ezt a célt maradéktalanul sikerült teljesíteni, épp ezért a bétát lezárjuk.

3. Kisebb, de szükségszerű változások a program szerveroldali kódjában. Ilyen pl. az adott időszakokra vonatkozó top listák berakása, a fizetési rendszer revíziója (ez nem árváltozást jelent, csak bizonyos kódrészek újrakalibrálását!) a piac átalakítása (a korábbi verzióból teljesen hiányzott a jutalékrendszer, és ebből sajnos számos extrém visszaélés lett). Szabolcs java programozó, ő a játékkal kapcsolatos mechanizmusokon dolgozik, a fentiekhez php programozóra van szükség. Az eredetileg talált fejlesztő sokáig ígérte, hogy részt tud venni a munkában, de ebből sajnos a mai napig nem lett semmi, tehát ezen a téren bajban vagyunk.

4. A jutalomrendszer átalakítása. Erre most fog sor kerülni, a béta lezárása után. Ezt még jelenleg is véglegesítjük, lesz erről majd itt egy részleges doksi megvitatás céljából. A ti véleményeitek alapján szeretnénk változásokat, pl. jobb sit'n'go rendszer, ahol kevesebbet kell várni, komolyabb nevezési díjú és jutalmazású nagy versenyek, és változások az ezüstrendszerben.

5. Amit én még nagyon szeretnék, de nem tudom, hogy lesz-e belőle valami: a pve rendszer kiterjesztése. Vagyis, amikor a gép ellen játszol. Péter csinált egy 20 pályából álló campaignt, de ez rengeteg munka volt, és én 1 óra alatt végig tudtam játszani. Épp ezért több, tartósabb tartalom kéne arra az esetre, amikor épp nincs ellenfél, vagy egy versenyre vársz. A gépi AI kivitelezhetetlen, de a 20 pályához hasonló tartalom gyártása lehetséges lenne. Sajnos, nagyon sok idő egy ilyen megcsinálása ahhoz képest, hogy mennyi játékidőt nyújt. Épp ezért a javaslatom az volt, hogy csináljunk egy olyan szerkesztőt, amivel ti, játékosok is tudtok pályákat, feladványokat készíteni. Erről még mindig vitázunk, ha meg tudjuk valósítani, akkor is sok idő lesz.

6. Új lapok készítése. Ezzel kapcsolatban a tervek már megvannak, már „csak” kódolni kell őket.

A következő lépés tehát a reward rendszer helyrerakása, és ha sikerül végre a php részeket is megcsinálni, végre elindulhatna az éles, igazi játék. Ez akár heteken belül megvalósulhatna, de a fő problémánk jelenleg, hogy a php programozó, akinek az ígérete miatt belevágtunk, nagyon úgy tűnik, hogy cserbenhagyta a projektet.

Amit fontos látnotok:
- A projekt mögött nem egy sokmillós fejlesztőcég áll, hanem egy kicsi, de lelkes csapat, akik ezzel főállás mellett foglalkoznak.
- Jelenleg hiányt szenvedünk php / flash-ben jártas programozóban. Ha van bárki, aki szívesen bekapcsolódna, vagy tud valakit ajánlani, az nagy segítség lenne.
- A játékot az, aki eredetileg csinálta, és kívülről-belülről ismerte, azért állította le, mert nem termelt elég bevételt. Amikor ezek után egy csapat nekiáll az egészet feltámasztani, akkor ott szó sincs anyagi motivációról, egyszerűen csak hiszünk benne, hogy ebből lehet még egy jó játék. Viszont épp ezért nincs is értelme bármit számonkérni: a játék véget ért, és minden elveszett, amikor Péter kiszállt ebből, ha sikerül végül mégis életre kelteni, tovább vinni, üzemeltetni, akkor azért mindnyájan hálásak leszünk.

Amivel kapcsolatban kíváncsi vagyok még a véleményetekre:
Mit gondoltok a manapság oly népszerű közösségi finanszírozásról? Láthatjátok, a legnagyobb problémát az jelenti, hogy nem tudunk felvenni egy főállású programozót, aki csak ezen a projekten dolgozik. KI az, aki úgy gondolja, hogy szívesen áldozna arra, hogy a fenti dolgok gyorsabban megvalósuljanak meg, és a HKK Online stabilabban üzemeljen? Tudom, hogy ezt a célt alapvetően a játékban megvásárolható pakliknak kellett volna megoldania, de ezekből egyszerűen nem folyt be elég pénz. Természetesen, aki hajlandó részt venni a finanszírozásban, az paklikat, lapokat kapna a játékban. A részleteket kellő érdeklődés esetén megbeszéljük és kidolgozzuk.
Pontszám: 8.83
kedvencNukeFérfi

9 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
2. hozzászólás - 2015.02.16. 22:13:36
Üdv Miklós!

Nagyon szépen köszönjük ezt a hozzászólást, hiányzott már, mint egy falat kenyér! A legmegnyugtatóbb mégis az, hogy ezeket tőled halljuk.
Jó és tanulságos látni, hogy mekkora munka van egy ilyen projekt mögött. Remélem ez sokat fog segíteni a játék jövőjében.

Én szívesen támogatnám anyagilag is az előrehaladást.

Számomra - és remélem nem vagyok ezzel egyedül - sokat jelent, hogy te itt és most megjelentél és biztosítottál minket arról, hogy ez a projekt nem csak úgy úszik a levegőben, hanem komoly szándékotok van vele, ami megerősített a döntés meghozatalában.
Pontszám: 5
kedvencPitykePadavanFérfi

2 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
3. hozzászólás - 2015.02.16. 23:50:48
Heló,
nagyon jó hallani végre valamit a játékról, én nem vagyok egy nagy zseni (már a játék terén) de úgy gondolom hogy amíg tartott a HKK online addig egy jót szórakoztam, és még máig nem találok olyan kártyajátékot ami visszahozná ezt az élményt (volt egy másik, de azt is beszüntették , és igen a blizzard is meghajolhatna a HKK előtt a - bár egy jópofa de eléggé- pénzleszívó játékával).

Egy szó mint száz, én is nagyon várom a játékot, szívesen kipróbálnám az open beta-t , és anyagilag is szívesen támogatnám (bár fogalmam sincs hogy mekkora összegek kellenének a játék beindításához)

Nagyon preferálom "az egyedi játék készítését" , mert ezzel nagyon sokáig ellenne mindenki, és rengeteg lehetőség rejlik benne. Viszont ezt tényleg egy hatalmas munka, és a kivitelezése is nagyon nehéz, szóval én úgy gondolom hogy ne kezdjetek bele, amíg a játék kész nem lesz teljesen.

Nagyjából szerintem ennyi lenne, szóval hajrá
Pontszám: 3.33
kedvencAmph

22 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
4. hozzászólás - 2015.02.17. 12:55:34
Sziasztok és szia Miklós.

Elég régóta követem a HKK online alakulását, csak így csendben, háttérben (kölyökként sokat játszottam vele)
Bár nem csak ezt kérdezted, de kifejteném a véleményemet akkor már.

A hkk online, amennyire én láttam/ismerem/tudom eléggé elavult a mai trendekkel szemben.
Ráférne egy erős ráncfelvarrás/újragondolás és egy "komolyabb" közösség építés is.
Látom (és örülök neki), hogy meg van a maga kis közössége még mindig, mind a papír, mind az online játéknak, de valljuk be ez kevés ahhoz, hogy eltartson egy online játékot (persze az se volt túl jó megoldás, amit az NMI bt. művelt vele)

Sokkal nagyobb közönséget és közösséget kellene elérni ahhoz, hogy ez a játék fent maradjon, illetve a kezdők/ingyenes játékok részt is erősíteni kellene.

Ehhez egy sokkal modernebb HKK online-ra lenne szükség... szerintem...
Mondjuk egy kliens alapú (ami esetleg később elérhető lenne több platformon is [ios/android], jó grafikával, jó vizualizációval megoldott, kicsit egyszerűsített, HKK online kellene.

Gyakorlatilag mai technológiával és az elérhető forrásokkal, motorokkal (legyen az fizetős, vagy ingyenes, open source és egyéb), a HKK hatalmas kártyabázisával, egy jól átgondolt stratégiával (átgondolt alatt nem az NMI által eröltetett, vegyél meg mindent stratégiát) elérhető közelségbe lehetne helyezni egy CrowFundingot és meg lehetne kockáztatni akár egy nem csak magyaroknak létező online kártyajátékot. Ami azon kívül, hogy jól nézne ki, könnyebben kezelhető mint a weboldalas változat (mert lássuk be..A bonyolult szabályrendszernek köszönhetően, néha nem egyértelmű a dolog... mennyivel könnyebb úgy egy kártyahatást elmagyarázni, hogy az ember látja, hogy mire hathat a kártya..), látványos és technikailag is sokkal jobban csábító, ráadásul a lehetőségek száma is sokkal jobban kibővülne a játék számára. Gondolok itt arra, amit írtál.. "kivitelezhetetlen az AI".. Semmi sem kivitelezhetetlen a megfelelő erőforrásokkal.

Előfordulhat, hogy tévedek és nincs igazam mindenben, ez csak a személyes meglátásom az egészről, némi háttér tükrében
Mindezek ellenére én szurkolok, hogy ez összejöjjön, mert a HKK sokunk életének része volt szerintem.

ps.: szintén fejlesztő vagyok és eléggé benne vagyok ebben a játékmotor kérdésben, játéktervezésben. Elég sok javaslatom lenne ennek a kivitelezésére és kivitelezhetőségére, amihez nem feltétlen lenne szükség hatalmas befektetésre.
A hozzászólást Amph módosította 2015.02.18. 08:29:35-kor
Pontszám: 3.33
népszerűTyberius06Férfi

81 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
5. hozzászólás - 2015.02.17. 13:33:11 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Köszönjük Miklós a részletes beszámolót!

Így már egész jól átlátható számunkra is, hogy mi a helyzet. Néhány hozzáfűzni valóm lenne, meg pár ötlet.
Tegnap este eme hozzászólásra reagálva akartam írni pár dolgot, de egy részük kvázi értelmét vesztette azzal, hogy most lezártátok a bétát.

Köszönjük a segítségeteket! A HKK Online zárt béta tesztjét a mai nappal lezárjuk.


Akartam is írni, hogy ezzel ne siessetek, amíg nincsenek fixálva a bugok (meg más kapcsán is, amit lentebb kifejtek), de akkor ez most így mi? A beküldött bugok nagyrésze nincs javítva (vagy legalábbis a tesztelés során nem jött rá update, így kijavítva nem is láttuk őket – quwargok, szúnyogírtás, token lapok kijátszásával kapcsolatos problémák, az utolsó bugfixek óta az összes olcsóbbítás rosszul működik stb…), van ami évek óta nincs (és már az előző fejlesztés is kapott róla reportot – quwarg rajzás).
Noh, mindegy, Ti tudjátok – azért várnék némi reakciót erre…

De hogy visszatérjek Miklós hozzászólásához.

a piac átalakítása (a korábbi verzióból teljesen hiányzott a jutalékrendszer, és ebből sajnos számos extrém visszaélés lett).


- mint írtad is, ide más jellegű programozásra van szükség. Viszont ehhez kapcsolódóan. Kényelmi funkciók. Ha olvastad, hogy akár ingame, akár itt milyen ötletek merültek fel a piac kényelmetlenségeivel kapcsolatban (ezzel együtt a gyémántos lapokkal kapcsolatban is, de az egy teljesen más sztori - ott funkcionális problémák is felléptek), akkor láthattad, hogy ez (kényelmetlen használat) egy komoly probléma. Persze a visszaélések esszenciális problémát képeznek, amit kezelni kell, ez csak komoly probléma. Persze, ahogy írtad is ezekhez a változtatásokhoz olyan programozó kell, aki ért ehhez.

4. A jutalomrendszer átalakítása.


- ez egy esszenciális probléma, igen. Erre számos ötlet ment. Ami kérésünk lenne, hogy egy erre illetékes személy ezzel kapcsolatban nyilatkozzon a felvetett ötleteinkről. Ha szükséges akár ide újra lehet néhányat posztolni. A jutalom rendszer átalakítására ment több felől számos ötlet, én elkezdtem kidolgozni pl. az sit’n’go-k átalakítására egy ötletet, de nem jött rá érdemi reakció – mondjuk jó lett volna.
- a jutalom rendszer másik fontos alapköve az új játékosok jutalmazása, illetve egyéb jutalmazási részek. Az új játékosok jutalmazására illetve tanítására is ment számos ötlet. Felvetettük többen, hogy újra kéne alakítani a kezdőpaklikat, de hiába kerestünk ezzel bárkit is határozott döntés végül csak nem lett (aztán jött ez a 3 hét offline), hogy most mi legyen. Pedig páran rákészültünk arra, hogy segítsük azzal a fejlesztést, hogy összeállítunk megvitatásra kezdőpaklikat és a balance-olást elvégezzük a tesztelés során. Ezek szerint nem is lesz, ha már most le lett zárva a béta, pedig azok a kezdőpaklik…
Hagyjuk is, végig lehet olvasni akár az általam küldött témába vágó leveleket vagy itt számos ember bejegyzéseit, hogy mennyire gázak.
- vissza az sng-khez. Nem a várakozással van a gond, hanem az sng-k alapvető céljával (amit anno az előző fejlesztés kitalált) és funkciójával. Túl drága volt, túl kicsi nyereményért, senkinek nem érte meg időt/energiát fektetni bele. De várjuk majd azt a doksit megvitatásra


5. Amit én még nagyon szeretnék… a pve rendszer kiterjesztése.


- Őslichek (illetve új őslichek ide online)?
Akár egy komplexebb küldetéssorozatot is rá lehetne építeni, hogy X-et legyőzve bla-bla-bla…
Egyébként az alapötlet marha jó, nekem anno Végzetúrba is tetszett, amikor mi is tervezhettünk kalandokat, amik aztán bekerültek a játékba.

6. Új lapok készítése. Ezzel kapcsolatban a tervek már megvannak, már „csak” kódolni kell őket.


- Oh, noh ezzel kapcsolatban egy kicsit kritikus vagyok. Még mindig nem tudom milyen szinten gondolkodtok az újraindításban. A meglévő bázist akarjátok kiszolgálni és talán újakat bevenni, hátha, vagy alapvető cél, hogy új játékosok is megismerjék és meg is maradjanak az online és azon keresztül akár az offline HKK mellett is. Szerintem amennyiben lehetséges valahol a kettő között lenne érdemes lavírozni. Az új játékosokhoz szerintem szükséges lenne a sokat emlegetett (pl. általam is benyújtásra került egy kidolgozottabb terv/ötlet erre) kezdőpaklik-jutalmazási rendszer-kezdőmentoráló/karrierépítő mód behozása.
Ehhez írtam javaslatokat, hogy ez úgy működhetne igazán, hogy az esetleges új lapok figyelembe vennék ezt, illetve támogatnák, vagy épülnének erre. Azon kívül (legalább egy szűkebb) tesztelői réteggel lehet szerencsés lenne megvitatni, hogy milyen lapok jöjjenek be függetlenül a kezdőpaklis problémakezeléstől. Pl. elkerülendő az olyan bonyodalmak, mint voltak a HKKO indulásakor, hogy az alapcsomagba bekerültek olyan éjfattyak, amik önmagukban használhatatlanok voltak, nem lehetett velük több mint egy évig semmit kezdeni. És akkor a random 0/1-es őshangya lapról nem is beszélve.
Aztán néhány meglévő lap upgrade-elése (ezzel kapcsolatban küldtem egy levelet Szabolcsnak – xxaby -, de azóta se olvasta, lévén nem járt a fórum környékén). A HKK evolúciója az, hogy a lapok elévülnek benne, ez tiszta sor, de amikor olyan lapok kerülnek be, amik adott formájukban „öregek” a metához (pl. jó példa erre az ezüstben megjelent vámpírsámán, ami egy 2000-ben, a Rúvel hegy kiegészítőben megjelent lap, míg a meta jórésze 2005-2008+-os lapokból áll. Egyszerűen használhatatlan, adott formában. De másik példa a Khór, ami ugyanannyiért jön, mint az asztali változata, de a képességének az egyik esszenciális része lekerült a lapról – valószínűleg programozásbeli problémák miatt -, így gyakorlatilag, az egyébként sem acélos ereje tovább gyengült. Egyébként ezt lehet nem ártana megnéznetek, hogy meg lehet e oldani, hogy egy-egy specifikus keresés az eredetihez hasonlatosan figyelje a lapok neveit is, mivel se a Khór, se a goblin kürt nem képes figyelni a nevet, csak az altípust, így jelentősen eltér a használata és hatása az asztali verziótól – gyengültek, méghozzá sokat.)

Közösségi finanszírozás, illetve
A játékot véleményem szerint nagyon profi módon és rekord idő alatt sikerült kivitelezni, aki kipróbálta, játszott vele és ismerte a HKK-t, azok szinte kivétel nélkül nagyon pozitívan nyilatkoztak róla. Sajnos, mindennek ellenére a fejlesztők úgy látták, hogy a játék nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, vagyis nem hozott elég pénzt,


Ezt alapvetően maguknak köszönhetik, de komolyan. A probléma ott kezdődött - és ennek legszebb megnyilvánulása például a prémium opció effektíve kötelező kiváltása, illetve az az egész sng rendszer -, hogy majdnem azért is fizetni kellett, hogy egyet kattinthass az egérrel. A nosztalgia faktoron kívül nem volt reális játékos megtartó ereje, mert aki nem totál hülyének született azonnal látta, hogy lehúzásra épült a dolog. Fizess és akkor kapsz valamit. Egyszerűen nem követték a piaci trendet, hogy adniuk kell ahhoz, hogy kapjanak és akkor ők is jól járnak és a felhasználó is jól jár. Képletes kedvezmények voltak, amik szintén arra épültek, hogy a felhasználó fizessen… Ez a mai világban már nem megy. A névleges kezdő paklik használhatatlanok voltak stb… De ez sok helyen le lett írva.
A saját üzleti hozzá nem értésük miatt nem hozott elég pénzt, még ha egy profi játékot is hoztak össze.
Egyébként ha látom, hogy a jelenlegi fejlesztés megfogadja a javaslatainkat és játékosbarát oldalról (és nem profithajhász oldalról) közelíti meg a dolgot, akkor hajlandó lennék megtámogatni én is a projectet.
A hozzászólást Tyberius06 módosította 2015.02.17. 13:36:46-kor
Pontszám: 8.04
kedvencMelkon

3 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
6. hozzászólás - 2015.02.17. 21:33:48
Sziasztok!

C++ fejlesztő vagyok, tudom, nem azt kerestek, ám azért ha valamilyen feladat kapcsán felmerülne az igény erőforrásbarát megoldásokra, szívesen beszállok amennyire időm engedi.

Anno elég sokat HKK-ztam, illetve rengeteg online TCG-vel is játszottam (a HKK onlineal is sokat játszottam eleinte, amikor még úgy tűnt, közös a cél).

Örülök neki, hogy ti is úgy látjátok, hogy a profit nem lehet cél, az csak az eredmény, az elsődlegesnek annak kell lennie, hogy jó legyen a játék.

Ezzel kapcsolatban elég sok minden felmerült bennem, a teljesség igénye nélkül írnék néhány témáról:
- Matchmaking: Az egymást kihívogatós rendszer legfeljebb addig működik, amíg 20-30 ember játszik a játékkal, amikor fent vannak 2000-en, akkor egy teljesen halott koncepció. Gyakorlatilag a matchmaking queue hiányával el is dőlt, hogy sok emberrel élvezhetetlen lesz. Amíg rendes matchmaking nincs, ami figyelembe veszi az adott emberek tapasztalatát, mondjuk egy rejtett Elo-rendszer alapján, addig komoly gondok lesznek a játékélménnyel.
Az újoncoknak hamar elmegy a kedvük a túl erős lapokkal rendelkező játékosok miatt, a régiek meg nehezen találnak ellenfelet, mivel az újak folyamatosan el vannak üldözve, és nem lesznek új erős játékosok.

Mindenképpen jól skálázódó rendszerben kell gondolkozni, olyanban, ami működik már 50-100 fővel is, de még jobban működik 10 000-el.
A jól skálázódó rendszer koncepciójába nem fér bele az online játékosok felsorolása, mert sok embernél értelmetlen, kevésnél demotiváló.

- F2P: Egy ilyen játék csak úgy működhet, ha ingyenes, és az, aki fizet leginkább csak időt spórol, esetleg csilivili dolgokat kaphat. Ezt csinálja a Hearthstone is, aminek a komplexitása sehol nincs a HKK-hoz képest, mégis siker, és nem csak azért, mert a Blizzard van mögötte.
A sok ember előfeltétele a jó matchmakingnek, sok ember viszont csak akkor lesz, ha ingyenesen is teljes értékű játékot kap mindenki. Nem szabad megpróbálni mindenkitől pénzt beszedni. Akinek van pénze magától is fizetni fog, akinek nem, az meg csak akkor fizet, ha hisz az adott játékban.

Saját példa: Soha egyetlen fizetős játékért sem fizettem, viszont a Riot Games hozzáállásával annyira egyetértek, és annyira imádom ahogy a világot látják, hogy nem a látszattal foglalkoznak, hanem a tényleges problémákra keresnek megoldást, hogy önként és dalolva fizettem már több, mint 50 000 ft-ot nekik, úgy, hogy előtte semmi másra.
Azt hiszem nem én vagyok az egyetlen ilyen, el kell fogadni, hogy a játékosoknak több típusa van:
- Aki soha nem fog fizetni érte: Ők is hasznosak, mert javítanak a matchmakingen, élettel látják el a játékot és reklámozzák.
- Akik mindenképp fizetnek, ha úgy érzik eleget kapnak a pénzükért (pl mert nem akarnak farmolni, vagy csak hogy megmutassák, hogy megtehetik), rájuk fókuszálni egyszerűen butaság.
- Akik csak akkor fizetnek, ha ugyanabban hisznek, mint ti: Eléjük nem akciókat kell rakni (persze ösztönzőnek az is jó), hanem be kell nekik bizonyítani, hogy a cél tényleg egy jó játék elkészítése, és a profit ennek a mellékterméke, nem pedig a célja.

- A terjedés törvényét figyelembe véve kell hirdetni. A TCG kedvelőket kell először meggyőzni arról, hogy jó, amíg ez nem sikerül, addig a tömeges siker egyszerűen lehetetlen. Nem szabad kapásból szőnyegbombázás szerűen elkezdeni hirdetni mindenkinek.
A Hearthstoneal rengeteg olyan ember játszik, akik számára amúgy idegenek a TCG-k, viszont ha előttük nem próbálják ki a TCG fanok, és nem mondják azt, hogy jó, akkor ők sem próbálták volna ki.

- Facebookon mindenképpen erősebb jelenlétre van szükség (a Behonak sajnos ez nem erőssége, pedig ez a legköltséghatékonyabb hirdető felület)

A konkrét játékmenetről:
- Túl bonyolult. Az, hogy a játék komplex jó, a bonyolultság rossz. A sok lehetőség jó, a rengeteg kihasználatlan, adott esetben egymásnak ellentmondó szabály nem. (emellett ezeket implementálni baromi sok kidobott idő/pénz)
A papíros játéknál ez egy neccesebb téma, de itt mindenképpen érdemes lehet sok mindent újragondolni. Bármennyire is eretnekségnek tűnik, az online HKK-nak nem szabad a papíros online változatának lennie.
Én alapból visszatérnék egy minél régebbi kieghez, ahol még kevesebb volt a szabály, viszont pl a grafikák még mai szemmel is elfogadhatóak. Adott esetben nem is feltétlenül kell a papíros HKK kiegeiben gondolkozni.
Legyen alapból egy relatív egyszerű, letisztult játék, majd vezessétek be a szabályokat és lapokat folyamatosan az új kiegekkel. Az egymásnak ellentmondó szabályoktól meg kell szabadítani a játékot, annyira egyértelműnek kell lennie a szabályoknak, amennyire csak lehet, ha egy lap ilyen szempontból problémás, akkor ki kell hagyni az online verzióból.
Nem lehet új játékosokat toborozni egy ilyen bonyolult szabályrendszerrel.

- Tutorial: Az előző ponthoz kapcsolódik, egy játékos általában csak néhány percet ad egy játéknak arra, hogy meggyőzze. (voltam olyan játékfejlesztős Meetupon, ahol az ilyen témákat boncolgatták az előadók) Ha egy letisztult, hülyebiztos tutorial várja, ami azért átadja a játék feelingjét is, az a sokszorosára növelheti az esélyét, hogy nem lép ki 2 percen belül.
Amikor utoljára beléptem asszem már volt valamilyen tutorial, de nem túlzottan emlékszem rá... érdemes megnézni a Hearthstone tutorialját, az pl nagyon jó.

- Hearthstone: Javaslom mindenki, aki a projecten dolgozik játsszon vele jó sokat, hogy lássa ők mit hogyan oldottak meg. Sok mindent meg lehetne sokkal jobban oldani, de azért ők semmi katasztrofálisat nem csináltak, szóval ha jobb ötlet nincs, lehet az ő ötletüket másolni, abból nagy baj nem lehet.

- Piac: Nem is értem az NMI hogy gondolta az egymással való cserélgetést, ennyi erővel lemodellezhették volna a dungeont 3D-ben és valóságszimulátort írhattak volna... a Hearthstone craftolós megoldása sokkal értelmesebb, nincs mivel visszaélni, mégis lehet célzottan lapokat szerezni (drágán, megjegyzem, ami amúgy nem baj)

- Ingame pénzszerzés: Amikor utoljára játszottam a HKK onlineal gyakorlatilag erre nem volt normális lehetőség. Úgy gondolom, hogy a hearthstone megoldása azért rossz, mert arra ösztönöz, hogy megcsináld a napi questet (néhány meccs), aztán legfeljebb arénázz, ha van rá pénzed. Ez azért nem jó, mert azt az érzést kelti, mintha nem érné meg játszani, ha se quested nincs, sem pénzed arénára.
A napi questek alapvetően jók, de jobban kell balanceolni a questes pénzszerzés és a sima játék között (a Riot Games sokkal jobban eltalálta az arányt, csak náluk 1 féle quest van összesen).

Ugyanakkor az Aréna zseniális, és mindenképpen javaslom hasonló implementálását: Tehát színkorlátmentesen kidraftolni egy decket HS mintájára, majd egy külön Matchmaking queueban hasonló, draftos ellenfelek ellen játszani 3 vereségig, és a győzelmek függvényében jutalmat kapni. Ehhez természetesen kell némi beugró, kb akkor érzem optimálisnak, ha ~1,5-2 naponta tud 1-et menni az átlag játékos.

A kiegek jelenlegi koncepcióját érdemes átgondolni, szerintem a HKK-nak is nagy problémája, hogy a gyak-nemgyak hulladéknak számít, olyan sok van belőle. Át lehetne térni akár 1 ritkára/kieg, mellé 3-5 gyaknem gyakra (ez esetben persze olcsóbb lenne egy kieg), de mindenképpen kevesebb gyak-nemgyakot kéne kiszórni.

- Grafika, hang:
Az NMI többször hangoztatta, hogy ők nem grafikusok, amivel nincs baj, csak akkor keressenek egy designert.
Úgy gondolom sokat lehet javítani a megjelenésen anélkül is, hogy a Hearthstone grafikájával próbálnátok meg versenyezni. Egy TCG-től a szép grafika nem elvárás, de azért egy szintet érdemes megütni.

A hangokkal emlékeim szerint nem volt bajom, csak olyan... semmilyenek voltak. Megfeleltek a célnak, de nem adták át azt az RPG-s feelinget, amit át kéne nekik. Ezen mindenképp érdemes javítani, nem is kell túl sok mindenre gondolni, akár 1 gitárral is lehet nagyon fülbemászó akusztikus háttérzenét csinálni.

- Kliens vs Böngésző:
El kell dönteni mi a cél, ha az, hogy huzamosabb időt töltsenek el vele a játékosok mindenképpen célszerű klienst fejleszteni, ha csak 1-1 gyors meccset szeretnétek elég lehet a böngészős verzió. Gondolom kliens fejlesztésre nincs pénz.

Játékosok által fejlesztett pályák:
Tucatnyi játékot tudnék felsorolni, amit a játékosok által fejlesztett pályák tartottak életben, például a Warcraft3-nak is hatalmas boost volt, és ebből fejlődött ki a League of Legends is, ami szintén hatalmas siker... mindenképpen támogatom az ötletet.

Sok sikert!
Szenczi Attila

u.i: Ha már a közösségi finanszírozás szóba jött, a Kickstartert érdemes megnézni, több tízezer dollárt lehet összeszedni egy jó ötletre, lényegesen többet, mint amennyit a Matolcsy-hitel jelentene.
A hozzászólást Melkon módosította 2015.02.17. 21:50:28-kor
Pontszám: 3.33
kedvencMelkon

3 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
7. hozzászólás - 2015.02.17. 21:44:09 (Válasz Melkon #6 hozzászólására.)
edit: bocs, csak módosítani akartam az előzőt...
A hozzászólást Melkon módosította 2015.02.17. 21:44:53-kor
Pontszám: 3.33
népszerűHofi

20 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
8. hozzászólás - 2015.02.18. 13:27:47 (Válasz Tyberius06 #5 hozzászólására.)
Üdv!
Nem engedem hosszabb terjedelemre.
Teljes mértékben egyetértek a leírtakkal!
+: A béta lezárását túl korainak tartom, legyen bármi a háttérben...
Pontszám: 8.33
kedvelt tagDarkStrokeFérfi

27 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
9. hozzászólás - 2015.02.18. 16:19:55
Részletekhez nem szólnék hozzá,én így is-úgyis játszani fogok vele.

Helyeslem hogy véget ért a closed beta. Most jöhet az open beta.
...Mert jött a Halál komor angyala, várt,
s arcukba lehelt feketén s tovaszállt;
nem mozdul a férfi, az éjbe mered,
páncélja se rezzen a szíve felett.

George Byron: Sénakherib pusztulása
Pontszám: 6.21
népszerűMr_Wolf

41 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
10. hozzászólás - 2015.02.19. 10:45:34
Sziasztok!

Ad1) köszönjük a hszt. Szólok is éppen php-s ismerősöknek, hátha érdeklődnek.

Ad2) béta lezárása korai.

Ad3) Mit gondolok a közösségi finanszírozásról. Hát azt, hogy először nektek kell lépni. Szeretném egy-az-egyben bemásolni egy jóval korábbi hsz-emet a behó fórumról...


"Fú, bakker, itt látom, páran el vannak tévedve (szerintem, ez egyéni vélemény, de annak elég stabil), ebből még baj is lehet, hát leírom:

Szó sincs arról (!!!), hogy itt arról kell győzködni a játékosokat, hogy fektessenek be a játékba, és ezt honorálni! Elefes.

A játék jelenleg olyan szinten van, hogy a tulajnak kell befektetni a játékosaiba először!!! Nem csak a játék van baromi mélyen, hibák, fejlesztések hiánya, hanem a bizalom a tulajdonosok felé is, és - hoppá, itt egy légy - ez nem fog elmúlni a tulajdonosváltással.

Én csak annyit tudok javasolni, hogy azt gondolja végig a T. tulaj, hogy van-e benne annyi alázat (durva szó az üzleti szférában), hogy ő fektessen be a játékosaiba, majd ezáltal új alapra helyezve a tulaj-játékos együttműködést mégiscsak lehet belőle profitálni, avagy nincs. Ismeretlenül is csak annyit tudok mondani, megszívlelendő, hogy ha nincs, akkor bármi máson gondolkodni felesleges. Nem fog működni. Akkor maradjon lent a roló. Ez A kulcskérdés, nem más, nem a reklám, nem a frissítések, nem a fordítás. Ez.

U.i.: Kérem az UR-em, februárban nyertem.

Wolf"


No de tényleg, minden viccet félretéve: nem bánom, ha nem leszek népszerű, mondjatok, mutassatok, adjatok valamit, amiért én anyagailag támogathatlak titeket. Miheztartásvégett: a két szép szem kevés lesz, és az "amit eddig az asztalra letettünk" az is. Ezen gondolataimmal nem vagyok egyedül, ezért merem ilyen bátran leírni.

Wolf
Pontszám: 9.17
népszerűMiklós
Adminisztrátor
2639 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
11. hozzászólás - 2015.02.19. 19:12:42
Idézet: Amph - 2015.02.17. 12:55:34
Sokkal nagyobb közönséget és közösséget kellene elérni ahhoz, hogy ez a játék fent maradjon, illetve a kezdők/ingyenes játékok részt is erősíteni kellene. Ehhez egy sokkal modernebb HKK online-ra lenne szükség... szerintem...
Mondjuk egy kliens alapú (ami esetleg később elérhető lenne több platformon is [ios/android], jó grafikával, jó vizualizációval megoldott, kicsit egyszerűsített, HKK online kellene.
ps.: szintén fejlesztő vagyok és eléggé benne vagyok ebben a játékmotor kérdésben, játéktervezésben. Elég sok javaslatom lenne ennek a kivitelezésére és kivitelezhetőségére, amihez nem feltétlen lenne szükség hatalmas befektetésre.

Attól tartok, hogy a játékot ilyen mértékben átalakítani lehetetlen - és nem a technikailag lehetetlen értem ezalatt, hanem az anyagilag lehetetlent. Az egyetlen dolog, amire esélyt látok (ha sikerül PHP programozót találni) hogy a fenti, kisebb változásokkal újraindítjuk a játékot.
Idézet: Tyberius06 - 2015.02.17. 13:33:11
Akartam is írni, hogy ezzel ne siessetek, amíg nincsenek fixálva a bugok (meg más kapcsán is, amit lentebb kifejtek), de akkor ez most így mi? A beküldött bugok nagyrésze nincs javítva

Fizikai képtelenség a játékban előadódható minden lehetséges szituációra megoldani, hogy pontosan úgy működjön, mint a valódi játékban. Nagyjából 2 hónap ment el arra, hogy megpróbáltunk mindent javitani, amit már a játék eredeti alkotójának sem sikerült, de a végére én már úgy gondolom, hogy még mindig jobb, ha van egy 99%-kos játék, ami működik, mint egy 100%-kos, ami sosem készül el. Az olcsóbbítós hibát természetesen javítjuk. De az időt, amit erre szánunk, sokkal hasznosabb, a játékot sokkal inkább előre vivő dolgokkal is el lehet tölteni.
Idézet: Tyberius06 - 2015.02.17. 13:33:11
akkor láthattad, hogy ez (kényelmetlen használat) egy komoly probléma.

ezzel kapcsolatban változás rövid távon biztosan nem várható.
4. A jutalomrendszer átalakítása.
- ez egy esszenciális probléma, igen. Erre számos ötlet ment. Ami kérésünk lenne, hogy egy erre illetékes személy ezzel kapcsolatban nyilatkozzon a felvetett ötleteinkről.

Az ezzel kapcsolatos változásokról készült doksit hamarosan kiposztoljuk.
Idézet: Tyberius06 - 2015.02.17. 13:33:11
Pedig páran rákészültünk arra, hogy segítsük azzal a fejlesztést, hogy összeállítunk megvitatásra kezdőpaklikat és a balance-olást elvégezzük a tesztelés során. Ezek szerint nem is lesz, ha már most le lett zárva a béta, pedig azok a kezdőpaklik…

Igen, ez jó lett volna, de emiatt most már biztos nem fogunk még egy tesztelést indítani. Én is tudom, hogy volt az egyensúlytalanság a kezdő paklik között, de talán ez tipikusan az a dolog, ami ha korrigálni lehetett / érdemes lett volna, akkor ez már a játék első "élete" során is megtörténhetett volna. Akkor nem volt erről szó? Én emlékszem, hogy egyszer én is leadtam egy javaslatot ezek megváltoztatásáról, és valami talán meg is valósult belőle.
Őslichek (illetve új őslichek ide online)?

Ez jó ötlet
6. Új lapok készítése. Pl. elkerülendő az olyan bonyodalmak, mint voltak a HKKO indulásakor, hogy az alapcsomagba bekerültek olyan éjfattyak, amik önmagukban használhatatlanok voltak, nem lehetett velük több mint egy évig semmit kezdeni. És akkor a random 0/1-es őshangya lapról nem is beszélve.

Amit tudnotok kell erről, hogy az offline HKK-nál egy 12 fős csapat tesztel minden kiegészítőt 8 teljes jónapig. Itt, az online-ban erre nincs lehetőség, de szükség sincs, ha időrendben követkjük a normál kiadást, akkor már letesztelt kapok kerülnek be. Ha egy lap gyengébb, mint az offline-ban, akár azért, mert nincs meg hozzá a többi lap (pl. éjfatty) vagy gyengül (mert vmilyen funkciója nincs leprogramozva) én ezt nem érzem akkora tragédiának, használod majd a többi lapot. Persze mondhatod, hogy ilyen lapot be se rakjunk, de mindig előfordul, hogy lesznek erősebb, és gyengébb lapok. Tehát én itt nem érzem, hogy lenne kapacitás egy, az offline-hoz hasonló massziv tesztelésre.
Ezt alapvetően maguknak köszönhetik, de komolyan. A probléma ott kezdődött - és ennek legszebb megnyilvánulása például a prémium opció effektíve kötelező kiváltása, illetve az az egész sng rendszer -, hogy majdnem azért is fizetni kellett, hogy egyet kattinthass az egérrel.

Nagyon nehéz meghúzni azt a határt aközött, ahol a játékosok úgy érzik, hogy a játék túl sok pénzbe kerül, és aközött, ahol mindenki vígan játszik anélkül, hogy fizetni kéne, és az üzemeltetőknek meg felkopik az álla. Én úgy láttam, hogy az ezüst lapokon, és a versenyeken szerezhető ingyen paklikon keresztül lehetett játszani a játékkal ingyen is, csak akkor időt kellett beleölni pénz helyett.
Pontszám: 7.66
népszerűMiklós
Adminisztrátor
2639 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
12. hozzászólás - 2015.02.19. 19:13:01
Idézet: Melkon - 2015.02.17. 21:33:48
Gyakorlatilag a matchmaking queue hiányával el is dőlt, hogy sok emberrel élvezhetetlen lesz. Amíg rendes matchmaking nincs, ami figyelembe veszi az adott emberek tapasztalatát, mondjuk egy rejtett Elo-rendszer alapján, addig komoly gondok lesznek a játékélménnyel.

Igen, egy ilyen játék fő gondja, hogyha egy kezdő játékost tönkreverik az elején, könnyen elmegy tőle a kedve. És főleg, ha kevés játékos van online egyszerre, nagyon nehéz biztositani egy hasonló erősségű ellenfelet. Ha sikerül feltámasztani egy játékot, egy ilyen matchmaking rendszer kialakítása, amit leírtál, magas prioritást kellene, hogy kapjon.
Idézet: Melkon - 2015.02.17. 21:33:48
Egy ilyen játék csak úgy működhet, ha ingyenes, és az, aki fizet leginkább csak időt spórol, esetleg csilivili dolgokat kaphat.

Ebben viszont nem értünk egyet, az emberek nagy többsége csak akkor hajlandó fizetni, ha kézzel fogható előnyhöz jut. Jó példa volt a Mágia Mesterei c. játékunk, egy online kalandjáték, óriási mennyiségű felfedezhető tartalommal, amit, ha nem fizettél, is végig tudtál játszani, csak lassabban, a többségnek esze ágában sem volt fizetni. De abban egyetértek, hogy a pozitív hozzáállást a játékosok mindig dijazzák. A Végzetúrban mindig minden változást megvitatunk a játékosokkal, igyekszünk előre tájékoztatni mindenről, és ha bárkinek problémája van, megoldjuk 24 órán belül, és a játékosok ezt jelentős pozitivumként értékelik.
Heartstone-t sokan hozzák fel példának, ti ismertek olyat, aki fizet azért a játékért, és nem csak ingyen játszik? Mert én nem.
Idézet: Melkon - 2015.02.17. 21:33:48
Nem lehet új játékosokat toborozni egy ilyen bonyolult szabályrendszerrel.

Szerintem rátapintottál az egyik fő problémára. A HKK egy komplex játék, ha leül egy kezdő elé, elvész benne. Mi az offline verziót lassú fokozatokban tanitjuk: először (kiállitásokon, toborzásokon) 5-10 perc alatt letolunk egy meccset (amiben én mindig veszitek), csak lényekkel játszunk, nincs mérgezés, védekezés bónusz, semmi. A junior paklit ajánljuk (egyszerűsitett szabályok). Innen fokozatosan épül a játék, kezdő versenyeken, majd amatőr versenyeken keresztül. De még igy is kemény IQ küszöb van a belépéshez
Egy online verzóban, ahol az emberek nem akarnak tanulni, olvasni, hanem rögtön játszani akarnak, egy egyszerűbb dolog sokkal jobb. A HKK-nak van viszont egy óriási előnye. Rengetegen ismerik, tehát kapásból adott egy játékosbázis, akit nem kell tanitani, tehát nem probléma a szabályok összetettsége. És igen, épp ezért a külföldi terjeszkedés, vagy épp Mo-n új játékosok bevonása elég nehéz. Ha egy teljesen új, leegyszerűsített játékot csinált volna Péter, akkor ez az induló játékos bázis nem lett volna meg, és aztán ki tudja, sikeres lett volna-e a dolog. Nem mindenkinek van akkora marketing gépezete, mint a Blizzardnak, hogy egy mindenki által ismeretlen dolgot beharangozzon.
Ezen már változtatni nem lehet, biztosan nem fogjuk leegyszerűsíteni a játékot, úgyhogy ezen kár is agyalni, mi lett volna ha...
Pontszám: 7.66
népszerűTyberius06Férfi

81 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
13. hozzászólás - 2015.02.19. 20:39:24 (Válasz Miklós #11 hozzászólására.)
Kapott egy kisebb szerkesztést, mert az alap verzió az mobilról ment és azon keresztül nem nagyon idézgettem...

Köszi a választ.
Pár dolgot nem értek.
Online 12-20 ember összetrombitálása tesztelés celjából nem egyszerűbb, mint real life? Mert szerintem jóval egyszerűbb.

Amit tudnotok kell erről, hogy az offline HKK-nál egy 12 fős csapat tesztel minden kiegészítőt 8 teljes jónapig. Itt, az online-ban erre nincs lehetőség, de szükség sincs, ha időrendben követkjük a normál kiadást, akkor már letesztelt kapok kerülnek be.


Lehetőség éppen lenne, fentebbi gondolat, szükség valóban nincs rá, viszont a mondat második felétől máris borsódzik a hátam. Ezt szerintem most még 20-szor kezd(jétek) el átgondolni aztán ha ugyanerre jutnál ezután is, akkor gondold meg magad. SEMMIKÉPP SE kövesse a normál kiadást az HKKO. Ez bizonyítottan nem jó megoldás. A 8-dik kiadással való kezdés hiba volt, egyszerűen túl sok volt az értelmetlen és félig kész, használhatatlan koncepció, ami az asztalinál ugyanennél a megjelenésnél nem derülhetett ki, mert voltak hozzá előzmény lapok. Itt nincsenek. Plusz az új kiegek a régebbi koncepciókra épülnek asztalin is, egyszerűbb onnan előszedni pár régebbi lapot és picit feljavítani, majd pár napot ráfordítani pár tesztelővel az egyensúly miatt (amit tekintve, hogy az online sokkal rugalmasabb tud lenni, mint az asztali). Ha meg később mégis túl durvának tűnik, akkor néhány kattintás max pár óra plusz munka adott lappal (nincs nyomda költség meg egyéb ilyen tényezők, mint asztalin) és lehet javítani. Ez az időrendben követés nagyon sok sebből vérzik. Az megkövetelné az egész korábbi lapkészlet (legalábbis az éveken át használhatók) jelenlétét, amire tényleg nincs kapacitásotok, meg felesleges is lenne. Viszont specifikusan összeválogatni a lapokat már más kérdés (ne legyen több önmagában használhatatlan lap, ami semmilyen koncepcióba nem illik - lásd kezdeti éjfattyak és őshangya esete, de a vámpírok is ide tartoznak meg sok egyéb lap), de ehhez meg ismerni kell a metát. A asztali tapasztalatiból meg tanulni lehet, hogy mit nem kell kiadni, mert úgy se fog jól működni. Mert te könnyen mondod azt, hogy belefér egy-két rossz/gyenge lap, de valójában játékosként nem te fizetsz a lapokért, ergo nem is téged ér csalódásként, amikor kibontasz egy olyan lapot, amit sehova nem tudsz berakni, de még eladni sem tudod, mert más se tudja hova berakni, mert nincs hozzá meg a pakli...
használod majd a többi lapot.

Ez most komoly? A leinathan nevű lap sem ugyanaz és ugyanott használható, mint az újjászületés könyve, de mégis hasonló a képességük. Azért nem mindegy. Mert azt használja nyilván, ami illik a koncepcióba, ha talál hozzá lapot és a lehetőség meglenne hozzá, hogy olyan lapot találjon, ami használható is. Én értem, hogy nagyon egyszerű megoldásokat akarsz találni, de az, hogy milyen lapok kerüljenek be, nem épp ez a kategória. Van pár aktív online és asztalin is aktívan játszó játékos és vagyunk páran akik kellően jól ismerjük az Online metáját (Ne haragudj, de nem hiszem, hogy bár a lapokat ugyan jól ismered, de tisztában lennél teljesen az online metával, mert annyit nem játszottál vele), szóval ezen a ponton szerintem érdemes lenne, ha tartanál egy ötletborzét, hogy mégis milyen lapokra van szüksége, és mire nincs szüksége az Online-nak, mit és mit nem kéne erősíteni és ez alapján meghatározni az új lapokat, illetve, hogy mit és hogyan (milyen felújítással milyen módosítással) lehetne leprogramozni. Anno Péter azt mondta, hogy (állítólag tőletek jött az irány) 2001-2009 közötti lapokat programozzanak le. Pedig van pár igencsak használható és szükséges lap az ezt megelőző időkből is (ŐV, néhány az akkori zénesekből stb...), amiket kicsit felújjítva lehetne berakni (igen, pl. a sárkány kincse lapot, hogy normális tárgypaklikat lehessen összerakni, mert se a fókusz, se a goblinokkal kevert valami nem számít annak).
Én csak pár cikkbe olvastam bele a HKKblogon, de ezt számtalanszor vetik a szemetekre, hogy gittet helykitöltésnek ne pakoljatok bele a kiegekbe. Persze értem én, hogy nem célzottan ez a szándék, de mégis megtörténik. Namármost itt az online, ahol ezt két kattintással lehet korrigálni, plusz megvan hozzá a kellő tapasztalat az asztali után, ne kövessük el ugyanazt a hibát mégegyszer. Simán ki lehet szűrni, hogy melyek voltak a totál bukta koncepció lapok, noh azokat pl. el is lehet felejteni, akármennyire is zsáner az altípusa vagy épp a soron következő másolandó kiegészítő részét képezte. A másik, hogy a HKKO evolúcíóját 2010-zel meg is kéne állítani egy nagyon jó időre, illetve teljesen más irányba vinni, mint az asztalit. Über brutál többfunkciós varázslatokra és egyéb lapokra nincs szükség, se 0-ás lapkánterekre (akármilyen hátránnyal vagy épp anélkül), olyan lapok se kellenek, amik egyszerre, kánterelnek, leszednek és ha megmutatod megnyerted a játékot... (jó ilyen MÉG nincs, de csak hogy értsd)

Fizikai képtelenség a játékban előadódható minden lehetséges szituációra megoldani, hogy pontosan úgy működjön, mint a valódi játékban. Nagyjából 2 hónap ment el arra, hogy megpróbáltunk mindent javitani, amit már a játék eredeti alkotójának sem sikerült


Vagy nem akart (Van/volt rá példa, és ez a nem sikerült az előző fejlesztés részéről ez nagyon heroikusnak tűnik csak nem erről van szó, egyszerűen másra fordították az energiát). Azért számos olyan bug van, ami nem tudás kérdése. Quwarg takarító mindenkor korlátlanul működik, nem a ráírt képességének megfelelően. Ha más lapnál ugyan ezt a képességet jól le lehetett programozni akkor gondolom nem tudás, hanem akarás kérdése. Noh meg, ha valamit nagyon nem tudtok megoldani akkor módosítsátok a lap szövegét, hogy ne legyen ellentmondásos, de szerintem ez a könnyebbik és nem annyira javallott megoldás. Erre is volt példa még Péter által, pl. Rhatt papja. Azt továbbra is javasolnám, hogy nézzetek utána miért nem tudta Péter pl. megoldani, hogy a specifikus keresések (etnikum keresések) névre is működjenek - Khór, goblin kürt. Plusz a jelenleg is bugos lapok egy jó része az utolsó kiegészítővel jött, amire már nem szánt időt, csak gyorsan kidobálta a lapokat, pár jelzett hibát és módosítást elvégzett azt kalap-kabát. De az egyik legáltalánosabb hiba az a szúnyogírtás és az X-es és ?-es IK-jú lapok. Mondjuk itt valszeg az lehet a probléma, hogy helyettesítés szempontjából ezek az IK-k 0-nak felelnek meg alapon a programozás szerint, de a szúnyog működése szempontjából meg nem kéne, hogy "értékük" legyen.
Egyébként az a 99% jelenleg 70 az olcsóbbitásos bug és a token lapok bugja nélkül is.
A másik, gondolom, ha jönnek az új lapok akkor azt megelőzi egy tesztelés és akkor vissza lehetne térni a kezdő paklikra is. Péterék nem foglalkoztak ezzel akármilyen javaslatot is tettél. Az aktív csapatos működesük utolsó 3 hónapjában csak a kongregate-es indulással foglalkoztak meg leprogramoztak pár lapot.

Én úgy láttam, hogy az ezüst lapokon, és a versenyeken szerezhető ingyen paklikon keresztül lehetett játszani a játékkal ingyen is, csak akkor időt kellett beleölni pénz helyett.


Jól is láttad meg rosszul is láttad és nagyon rossz következtetést sikerült ebből levonnod. Vulgáris leszek: veszel egy nagy kupac lócitromot és elkezdesz belőle várat építeni. Közben 50-szer elhányod magad, felidegesíted magad, hogy miért is csinálod abból a várat, mások is hülyének néznek és az eredmény végül ugyanaz lesz, jön egy szellő és szétrombolja az egészet.
Ne az legyen a cél az ingyen játéknál, hogy nesze itt egy kupac szar építs belőle várat és mosolyogj hozzá, miközben fojtogató szarszagtól könnyezel... Nagyon rossz stratégia.
Nem az ingyenesség mellett voksolok, de az ezüst és bemákolt nagyverseny utolsó helyekre kapott vagy összemultizott sngzett paklik kevesek. Főleg, hogy nem garantáltak. A HKKO-ban normálisan nem lehet játszani pénzráfordítás nélkül. Az egyetlen verseny/SNG, amihez nem kellett kvázi pénzráfordítás az a frissbontás és ennek ingyenes verziója, de a frissbontást nem nevezném normális játéknak, és azért nem lehet ebből következtetést levonni, mert a fizetési kényszer teremtette ezt az elkorcsosulást a HKKO-ban. És nem, nem lehetett ingyen játszani a játékkal. Lehetett ingyen frissenbontott sng-zni, meg némi szenvedés árán abból frissenbontott versenyre menni, amiből lehetett valami gitt alapcsomagot venni, amikor már rég a második kiegészítőnél járt a meta. Viszont normál pvp-t ebből nem tudott játszani (45 lapos játékról beszélünk, mert a 30 lap egy brutális mellékvágány, remélem hallgattok ránk és be is szűntetitek ezt), normál (korlátozottabb formátumot meg pláne nem) versenyre nem tudott menni (se lapkészlet, se játéktapasztalat), ergo normálisan nem lehetett játszani.

Tudom hogy a javaslataim elég komplexek ebben a témában (kezdőpaklik, új jutalmazási rendszer, új csak nyerhető minipaklik, amik egy-egy kezdőkoncepciót erősítenek meg ilyenek - bővebben ki lett fejtve emailben), de ha új embereket is akartok és nem csak a régi motorosokat kiszolgálni ahhoz kell egy kis bevállalás.

Ha egy lap gyengébb, mint az offline-ban, akár azért, mert nincs meg hozzá a többi lap (pl. éjfatty) vagy gyengül (mert vmilyen funkciója nincs leprogramozva) én ezt nem érzem akkora tragédiának, használod majd a többi lapot.


Hát ezen nem tudtam először, hogy sírjak vagy nevessek? Egyrészt nem érzed akkora tragédiának, mert nem te játszol vele, kettő nem te bontod, három nem te fizeted meg játékosként az árát és áldozod rá a zsebpénzed mondjuk. Ezt a "használod a többi lapot" részt kiemeltem már fentebb is. Komolyan? Ez egy érvelés vagy indok? Na nee... ezzel a hozzáállással nem fogtok nemhogy új embereket, de még régieket sem szerezni/visszaszerezni. Alapvetően a válaszban levő mentalitással van a problémám illetve a mögötte levő átgondolatlansággal. Te tudod talán a legjobban, hogy a HKK-ban milyen komplex stratégiák és kombinációk vannak és hogy az egészet áthatja a matek és az előre tervezés stb... Ezeket a lapokat, mint fentebb írtad hosszú hónapokig próbálgattátok, hogy végül egy-egy kiegészítőbe bekerüljenek az adott értékekkel, hogy kb. egyensúlyban legyenek más lapokkal. Namármost, ha legyengíted őket (mert nem leprogramozható), de más értékeiket hagyod ugyanúgy, akkor mégis hogy lesz egyensúlyban a többi lappal? (máris bukott egyébként a fentebb a tesztelésről írt gondolatod, hiszen ezáltal új lapokat teremtesz, amik még ki sincsenek próbálva, de ez tök mindegy). Pontosan ezek miatt válik egyhangúvá a játék, mert van X lap, ami jó értékkel jól működik és van Y ami meg jó lenne mert változatos, de nem illik értékekben az adott meta többi lapjához. Legjobb példa talán a manaforrás szabálylap, vagy a vámpírsámán nevű lap. A manaforrás egy talán 1998-as szabálylap és bekerült egy 2005-2008 utáni metába, ahol már nincsenek 6-dik körök, vagy ha vannak, pont nincs lényege a szablap adta bónuszoknak. Vámpírsámán 2000-es lap ugyanebben a metában olyan képességekkel, amik totál használhatatlanok az adott metában. Tipikus példája az innen onnan bedobált lapoknak, amik nem lettek hozzáigazítva az adott korhoz, amit a többi lap képviselt, mintha 1945-ben akarnánk a tigris tankok ellen egy középkori páncéloslovagot bevetni. Nem ugyanaz a kor.

Én is tudom, hogy volt az egyensúlytalanság a kezdő paklik között, de talán ez tipikusan az a dolog, ami ha korrigálni lehetett / érdemes lett volna, akkor ez már a játék első "élete" során is megtörténhetett volna.


Túl elnéző vagy (és félreinformált valszeg) az előző fejlesztéssel. Az hogy lehetett volna vagy érdemes lett volna nem ugyanaz a dolog. És leginkább azért nem történt meg, mert akarat nem volt rá. Mint mondtam fentebb a Treem kiegészítő megjelenése után szinte csak és kizárólag a kongregate-tel kezdtek el foglalkozni, mert abban látták a jövőt, szóval pont nem érdekelte őket, hogy használhatatlan kezdőpaklikat adtak ki. Hiába mondtuk, Matyee/Péternek, hogy nem jók, nem csak az egyensúly miatt, hanem mert semmit nem lehetett vele kezdeni. Volt egy kezdő paklid, amivel nem tudtál játszani, mert senki ellen nem volt esélyed. Kivéve ha vettél pár csomagot, vagy vettél kreditet és a 10%-ban kész paklidat ezúton bővítgetted. De mindenképp költened kellett rá. A célnak valahol annak kéne lenni, hogy a kezdőnek akár játékosan is (mentoráló program, amit kifejtette többek között én is levélben) de legyen egy használható paklija, hogy ez alapján kapjon kedvet ahhoz hogy aztán elkezdjen költekezni. HKK fórumról tudom, hogy mennyire ellene vagy/voltál a prekoncept pakliknak pedig alapvetően használható megoldás lenne, plusz egy-egy koncepciót nem muszáj ugyanúgy összerakni.

Heartstone-t sokan hozzák fel példának, ti ismertek olyat, aki fizet azért a játékért, és nem csak ingyen játszik? Mert én nem.


Oh, ezt se kéne ennyivel elintézni. A többségünk nem azt mondja, hogy a HS teljes rendszerét kéne másolni, hanem egyes részeit átemelni. A HS játszható fizetés nélkül is ez tény, én mondjuk 1-2 hét után meguntam, mondjuk mert jött egy másik játék, de tökmindegy.
A HS jutalmazási rendszere, illetve kezdőket támogató rendszere, valamint az Aréna/dratfjelleg rész nagyon jó. A jutalmazási rendszert ha nem is teljes, de jó részét át lehetne emelni, az igazi az lenne, ha kezdő paklik lennének összekötve egy mentoráló programmal, mint HS-ben a különböző klánok(??)/színek kibontogatása egymás után, így egyre nagyobb szelet válik ismertté a játékos előtt. A lényeg, hogy érezze a játékos, hogy a befektetett ideje megtérül, mert ez esetben idővel hajlandó lesz fizetni is.
A hozzászólást Tyberius06 módosította 2015.02.20. 02:47:14-kor
Pontszám: 8.13
népszerűHofi

20 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
14. hozzászólás - 2015.02.20. 08:40:53
Sziasztok! A már leírtakból kéne egy arany középutat kialakítani. Az hogy a béta lezárása korai az biztos. Lenne még mit javítani, és itt nem csak a lapok működésére gondolok. Ha azok kijavítása meg is történik, és 100%-osan működik minden, akkor is érdemes lenne még a fejlesztésre odafigyelni, hogy ami eddig probléma volt a már meglévő játékosok számára, azok valamilyen módon orvosolva legyenek.

A játék finanszírozásával kapcsolatosan az a véleményem, ha valaki akar valamivel játszani, annak két egymásra épülő feltétele van: Legyen aki megcsinálja a játékot, majd ennek az embernek megérje a fejlesztés. Nincsen ingyen kaja! Ha valaki verseny paklit akar, azért áldozni kell! Ha nem akarsz áldozni rá, ott van a friss. A verseny lapok azért drágák, mert azok összetétele meghatározza a játékot! Én is áldoztam rá, nyilván sokan többet, mint én, és nem az én adományomból gazdagodott a cég, de ha mindenki így állt volna hozzá, a tulaj sem futamodik meg.

Ha kezdő játékossal játszottam, és én léptem be hozzá, régen is úgy csináltam, hogy egy csak gyakori lapokból összerakott paklival léptem be hozzá. Szerintem mindenkiben lehet annyi emberség, hogy ne riasszuk el az új játékosokat, ha nincsenek új emberek a játék is nehezebben lép tovább.

Aktivitás kellene!

További szép napot!
Pontszám: 7.50
népszerűTyberius06Férfi

81 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
15. hozzászólás - 2015.02.20. 10:43:43 (Válasz Hofi #14 hozzászólására.)
Ha valaki verseny paklit akar, azért áldozni kell! Ha nem akarsz áldozni rá, ott van a friss.


Ööö... ez ment másfél éven keresztül, és pont ez volt a baj. Nem fog rá áldozni mert ott a friss, de azt meg egy bizonyos idő után meg fogja unni, mert abból nem épít paklit, nem fog másik versenyre menni és ráadásul nagyon sok idő stb... A turbó friss meg lutri, azt meg senki nem szereti. Illetve, mivel kicsi a bizalom és viszonylag kevesen akarnának rákölteni, azok akik mégis, azok mit csinálnak? Egy kisebbséget alkotnak és még egymással se tudnak nagyon játszani, mert nem tudnak versenyt elindítani, nincsenek elegen. Szóval marad a friss, amit meg nem akar... és akkor elkezd mással játszani. Tapasztalat. Szóval eléggé veszett fejsze nyele. Aki elkezd csak a frissel foglalkozni, nem nagyon fog pakliépítéssel foglalkozni utána, hogy összegyűjtögesse a verseny erős lapokat, mert az is plusz idő és energia ráfordítás. Ezzel van a másik probléma, hogy a friss bontás mellett nincs sokaknak igénye a normális pakliépítésre, innentől akik normálisan játszanának még kevesebben lesznek...
Én pl. be se léptem kezdőkhöz egy idő után, mert felesleges. Nekem megvan majdnem a teljes lapkészlet, nem tudok agyilag annyira gittet összerakni, hogy akár csak esélye is legyen ellenem egy kezdő paklival, márpedig ez gáz...
Nem véletlen találtuk ki a mentorprogramot, hogy annak végére egy használható paklija legyen, értse a játékot és a mellette nyert jutalmakkal legyen egy hangyányi kezdő lapkészlete, amit tud variálni és esélye van jókat játszani...
Pontszám: 7.69
népszerűHofi

20 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
16. hozzászólás - 2015.02.20. 12:21:21
Ööö... Részben egyetértek... Ingyen nem lehet elérni a várt célokat. Kell a változtatás, de ahogyan az már elhangzott, meg kell találni azt a középutat. A játékosnak is jó legyen, de a tulaj is fenn tudja tartani a játékot. Vannak felmerülő költségek, az oldalt finanszírozni kell. Az aki befizet ne érezze már szarul magát azért, mert mindenki ingyen akar mindent, és azoknak nincsen olyan jó paklija. Mondom én nem költöttem talán max. 20-at összesen a játék kezdetétől az online-ra, így én sem járultam hozzá sokban a fenntartáshoz, azzal a havi átlag 1000 HUF költségemmel. Ehhez képest mindig törölnöm kellett a paklijaimat, amiből max 5 volt olyan, ami csak gyakoriból állt a kezdők miatt, illetve hatalomkorlát.

Az, hogy a kezdőket a gyakori lapokkal is elverem, az egy dolog. Nem hinném, hogy ebből problémát kéne csinálni. Ha velem játszik, szívesen elmagyarázom neki, hogy mit miért kell csinálni, nem kioktató jelleggel, hanem azért hogy jobban átlássa. Senki sem úgy született, hogy mindennel képben lenne. Azt tapasztaltam, hogy sok kezdő szívesen is játszott velem, annak ellenére, hogy 30 játékból egyszer nyert.

Az lenne a cél, hogy tényleg jókat lehessen játszani, de ez csak úgy működik, ha a kecske is jóllakik, és a káposztából is marad. Önmagától nem fog fejlődni a játék. Ha valaki elvégez egy munkát, azért ellenszolgáltatást vár, ez ennyire egyszerű.

Az általad leírt fejlesztéseket el kell végeznie valakinek, én is ezt szeretném, mert jól hangzik, de ehhez valakinek állnia kell a cekket... Ha itt folyamatosan az megy, hogy minden ingyé legyen, ez egyetlen befektető pénztárcáját sem készteti nyílásra!!!

Én szívesen segítek a régi tesztelői meglátásaim használatával az online-ba, de ettől nem lesz leprogramozva a történet, ha értenék hozzá abban is segítenék, de az már talán olyan szaktudást igényel, amit meg kell fizetni, azt pedig valahonnan elő kell állítani.

Egyébként azt mondom, hogy az alap gyakori lapokat mindenki megkaphatná ingyé, lehet gyűjteni az ezüstöt, a sima nem gyakori lapokat olcsón meg lehet venni. Lehetne sok hatalom korlát verseny, ami legalább olyan élvezetes, mint a 4 szín, sőt... Nagyon sok variáció van, amit lehetne preferálni, de akkor is ott marad, hogy szükség van arra a rétegre, aki megengedheti magának, hogy ha kijön az új kieg, addig bontja a paklikat, amíg meg nem lesz minden lapja...

Szerintem nem szabad egyik lehetőségtől sem elzárkózni, de a legyen minden ingyen, az nem járható út jelen esetben...
Pontszám: 7.50
kedvencAmph

22 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
17. hozzászólás - 2015.02.20. 13:07:57
Kár vitázni ezen amúgy.
Alapvető játékpszichológiáról beszéltek, ami gyakorlatilag kőbe van vésve (iratlan szabály) és most tekintsünk el attól, hogy hkk online.

Alapvetően a kezdő játékost az újdonság hatása fogja motiválni az első pár játékra (ha ez pozitív élménnyel zárul), majd a kíváncsiság.
Ezután fogja eldönteni magában a játékos azt, hogy érdekli-e a játék, játszik-e vele, komolyabban játszik-e vele stb.
Gyakorlatilag az első pár benyomás, behatás és élmény fogja megalapozni a játékos motivációját arra, hogy hosszabb időt töltsön el játékban és jobban megtanulja, kiismerje a rendszert.

Kezdő játékosokat minden játékban kötelező irányítani és úgymond a játéknak a "szárnya alá" vennie, amire nagyon sokféle példát tudnék felsorolni, de szerintem ismertek jópárat.
A kezdők irányítása után nyilvánvalóvá kell tenni számára a lehetőségeket és ha nem akarjuk, hogy negatív élményként érje a valódi játék, biztosítani kell számára a lehetőséget, hogy ugyanúgy kezdőkkel játszon, egészen addig amíg az érdeklődése komollyá nem vállik.

Ekkor már nem kell a kezét fogni, hiszen ki fog lépni a játék irányítása alól, kezébe veszi a sorsát, tanul, fejlődik stb.
Egy ilyen rendszer és itt gondolok a tutoriálra, az egyszerű kezelőfelületre, egy olyan kiválasztásra ami "védi" a kezdő "csak játszani akarok" játékosokat attól, hogy folyamatosan negatív hatások érjék (pl. teljes lapkészletes pro játékosok elleni küzdelem) hiánya gyakorlatilag a játék bukását eredményezi.
Nincs és nem is lehet ez alól kivételt tenni, bármennyire is ismert a játék és akárhány változata jelent meg elötte..

A pénzről:

Egy játékos számára frusztráló a tény, hogy mindent igazi pénzért kell venni. Tény, hogy valamit valamiért, fejlesztik, fizetünk érte, de nem ez a lényeg, ez egy játék, nem egy pékség ahol muszáj kenyeret venned.

Amint a játékos számára kötelezővé tesszük azt, hogy fizessen X dolgokért különben sehova nem fog jutni, ott gyakorlatilag magunk ellen fordítjuk a felhasználót, tehát se új se régi, sőt semmilyen játékossal nem lehet azt éreztetni, hogy ez kötelező.

Ellenben, ha már fizetett valamiért adnunk kell érte valamit. (Ami rengeteg dolog lehet.)

A fizető és nem fizető játékosok közötti egyensúly lehet egy jól eltalált egyensúly, vagy rossz (pay to win)
A jól eltalált egyensúly lényege, hogy a fizető játékos nem érzi kimondottan előnynek, inkább hasznosnak a pénz elköltését.
A nem fizető játékos pedig nem érzi hátránynak azt, hogy nem költött pénzt, hiszen a játékban ez nem befolyásolja.

A trükk az, hogy mégis befolyásolja, csak ez egy nyakatekert módon van a játékos tudomására juttatva, ezért teljesen más kép alakul ki benne erről.

Befolyásolja, mert a fizető játékos hamarabb és gyorsabban tud paklit építeni/fejlődni/versenyre menni stb. (hogy elővegyem a hkk-t), amíg a nem fizető játékos ezt sokkal nehezebben és lassabban éri el, mert neki sokkal több időt kell a játékba ölnie ahhoz(vagy épp megvárni az ingyenes draftot), hogy új paklikat kapjon, nagyobb legyen a lapkészlete stb.

Persze vigyázni kell azzal is, hogy ez ne tűnjön elérhetetlen célnak, mert az szintén rossz..
Sokélü dolog ez a játékpszichológia és rengeteg dologra kell odafigyelni egy jó rendszer kitalálásához. Amíg ez nincs meg, ne várjuk azt, hogy az emberek lelkesedni fognak a játékért.

Röviden egy ingyenes játékban egy jó rendszer akkor működik jól, ha a nem fizető játékosnak több időt kell belefektetnie a játékba, mint a fizető játékosnak és ez így van rendjén.
A rosszul működő rendszerben pedig a fizető játékos akkora előnyökre tesz szert, amit a nem fizető játékos nem tud elérni (pay to win).

Szükségszerű egy reális jutalmazási rendszer, ami a nem fizető számára reálisnak tűnik és a fizető játékos számára pedig nagyon is elfogadható még akkor is, ha ő fizetett valamiért.

És mondanom se kell, hogy egy kártyajátékban mennyi lehetőség van az abszolút támogatói jellegű vásárlások kivitelezésére (is)?!

HS-t hoztátok fel példának, igen az egy jól eltalált rendszer és ezzel nem lehet vitázni.

Napi küldetések: valaki írta, hogy (bocsánat most nem keresem meg ki volt az) nem jó, mert arra sarkalja a játékost, hogy csak a napi küldetés erejéig legyen játékban. Ez részben igaz, részben nem. Attól függ melyik oldalról nézzük.
A gyakorlatilag és pszichológiailag is azt váltja ki a játékosból, hogy nap, mint nap felmenjen játszani ezzel több esélyt adva arra, hogy megkedvelje a játékot és több időt fordítson rá. A lényeg: van miért elindítsa a játékot nap, mint nap.

Aréna: egy nagyon jó pakli/tapasztalat szerző módszer, hiszen viszonylag kevés befektetéssel lehet tartalmat szerezni, ráadásul nem egy előre meghatározott paklik ellen játszol. Ezenkívül a játékost ösztönzi a fejlődésre, hiszen minél jobb benne, annál nagyobb a jutalom. Ez is egyszerű pszichológia, amit minden egyes emberrel már óvodás kor óta csinálnak. Befektetés (bármilyen formában, legyen az tanulás, ügyesség stb.) -> játékos fejlődés -> sikerélmény fejlődés esetén -> jutalom. Emlékeztek? Óvodás korban a matricákra, a boszira és nem tudom milyen pecsétre, a csokikra, kinder tojásra, amit akkor kaptatok, ha valamit jól csináltatok,vagy csak jól viselkedtetek?

Itt a negatív élmény szinte nullára van redukálva, mivel HS esetében 150 aranyért (ahol 100 arany egy 5 lapos pakli) gyakorlatilag 100%-ban kapunk egy paklit. Igen ám, de jobb teljesítmény esetén sokkal nagyobb jutalmat kapunk. A játékos ösztönözve van arra, hogy tanuljon, fejlődjön és közben ingyen játszik és tartalmat kap.

Ez pedig Miklósnak:

Attól tartok, hogy a játékot ilyen mértékben átalakítani lehetetlen - és nem a technikailag lehetetlen értem ezalatt, hanem az anyagilag lehetetlent. Az egyetlen dolog, amire esélyt látok (ha sikerül PHP programozót találni) hogy a fenti, kisebb változásokkal újraindítjuk a játékot.


Nagyon is lehetséges, én jelenleg is játékot fejlesztek, hobbiból, szabadidőmben... szeretem csinálni, szeretek vele foglalkozni.
Ez havonta 3 ezer forintomba kerül, mivel olyan motorral dolgozok, ami csujdáréhaj .. Egyszóval nagyon szép és jó, mindent tud.

Komplett tervet nem írok fejből, de én látnék rá lehetőséget, hogy a hkk online kapjon egy rebootot. Lelkes indie csapatként például nekünk egy jó referencia és gyakorlás lenne egy ilyen létrehozása. Mint minden ez idő, tervezés, együttműködés kérdése.

A fejlesztés jóideig nem kerülne pénzbe és megfelelő segítséggel, minimális befektetéssel (mert idővel szükségessé válnának olyan dolgok beszerzése, amiket mi programozóként nem tudnánk megoldani), ahogy írtam elérhetővé lehet tenni egy crowdfundingot, további fejlesztést és elindítást.
Valószínüleg crowdfunding nélkül is be lehetne fejezni egy "reboot" kifejlesztését elindítását, csak ott már akadna némi probléma, mivel egy kliens alapú kártyajáték mögé nem elég egy webszerver, egy dedikált szerver kell, ahol a szerver oldali programkódok futhatnak, adatbázisok stb.

ps.: persze az elején ecsetelt pszichológia az ingyenesen játszható játék modelre vonatkozik, mert ugye minden modelnek meg van a maga kötelezettsége
A hozzászólást Amph módosította 2015.02.21. 10:15:37-kor
Pontszám: 9.33
népszerűEwokmaci

6 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
18. hozzászólás - 2015.03.13. 08:11:12
Síri csend és hullaszag...
Pontszám: 3.75
kedvelt tagDarkStrokeFérfi

27 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
19. hozzászólás - 2015.03.13. 22:51:10 (Válasz Ewokmaci #18 hozzászólására.)
Idézet: Ewokmaci - 2015.03.13. 08:11:12
Síri csend és hullaszag...

^
...Mert jött a Halál komor angyala, várt,
s arcukba lehelt feketén s tovaszállt;
nem mozdul a férfi, az éjbe mered,
páncélja se rezzen a szíve felett.

George Byron: Sénakherib pusztulása
Pontszám: 5.83
kedvencPitykePadavanFérfi

2 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
20. hozzászólás - 2015.03.14. 12:38:34
Én is úgy gondoltam hogy valami történni fog de lehet hogy megint 1 évig semmi...

nagyszerű, legalább pár infót kaphatnánk hogy mikor lesz mondjuk nyílt béta stb... de semmi
Pontszám: 8.50
Oldal: 1234