Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234
Szerző
Topic neve: Helyzetjelentés
népszerűMiklós
Adminisztrátor
2639 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
21. hozzászólás - 2015.03.20. 18:18:35
Sziasztok, sajnos egyelőre nem sikerült olyan találni, aki a php programozást tovább tudja vinni, úgyhogy itt megrekedt a projekt. Jelenleg az egyetlen lehetőségként azt látom, hogyha nem találunk senkit, aki a játékot továbbvigye, akkor mi, mint Beholder Kft. vállaljuk ezt fel, saját programozóinkkal. Ez azonban csak akkor történhet meg, ha a jelenlegi 2 projektünkkel elkészülünk, ahogy írtam, egy harmadikat nem tudunk felvállalni. Tehát úgy néz ki, bármennyire is szerettük volna, hogy a játék feltámadjon, én nem tudok ígéretet tenni arra, hogy ez belátható időn belül megtörténik, bizonytalan időre (1 év+) jegelni fogjuk Ha bárki tud olyat befektetőt, fejlesztőt, aki felvállalná, hogy ezt az egyébként nagyon jól megcsinált játékot továbbvigye, kérem tudasa velünk.

Ami egyébként engem kissé elriasztott a fórumot elolvasva, hogy úgy érzem, óriásiak az elvárások. Teljesen újraírt kliens, új grafika, lecserélt lapkészlet, új versenyrendszer stb. Maximum ha valami nagy multi úgy döntene, hogy megveszi a játékot, de erre én nem látok esélyt. Amit én eleve lehetségesnek tartottam, hogy kisebb módosításokkal, extra lapkkal újraindítani az egészet, de a fórum hozzászólások alapján ennek önmagában nem sokan örültek volna
Pontszám: 6.33
népszerűMr_Wolf

41 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
22. hozzászólás - 2015.03.20. 20:33:27 (Válasz Miklós #21 hozzászólására.)
Bátran olvasd újra végig a fórumot, hogy mik voltak a többségi reakciók az általad említett ötletekre. A többi egyelőre nc.
Pontszám: 8
népszerűTyberius06Férfi

81 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
23. hozzászólás - 2015.03.20. 21:30:48 (Válasz Miklós #21 hozzászólására.)
Ami egyébként engem kissé elriasztott a fórumot elolvasva, hogy úgy érzem, óriásiak az elvárások. Teljesen újraírt kliens, új grafika, lecserélt lapkészlet, új versenyrendszer stb. Maximum ha valami nagy multi úgy döntene, hogy megveszi a játékot, de erre én nem látok esélyt. Amit én eleve lehetségesnek tartottam, hogy kisebb módosításokkal, extra lapkkal újraindítani az egészet, de a fórum hozzászólások alapján ennek önmagában nem sokan örültek volna


Hm... csak én látok különbséget, az elvárások és az ötletek fogalmak között? Bár nem hiszem, hogy ezt már fogja olvasni, mivel jegelte a projectet, de privátba megírtam Behon, hogy egyetlen elvárás van/volt, hogy kommunikáljatok velünk, hogy reagáljatok a felvetésekre, és csak EZT nem tettétek meg. Nem elvárásokat írtunk, hanem ötletek, és semmire nem jött érdemi reakció, majd jössz ezzel az "ez meg az elriasztott szöveggel". Hát ez csodás, mondhatom.

- Felmerült a teljesen újraírt kliens gondolata - igen, 1-2 embernél és nem a többségnél, csak annyit kellett volna írni, hogy ezt nem tartjátok kivitelezhetőnek és pont.
- Lecserélt lapkészlet - felmerült, hogy alapon az első kiadástól kellett volna kezdeni (amire jött is annyi, hogy ezen már felesleges agyalni, mert nem így történt az előző fejlesztés során, ezen nem változtattok, amit mi felfogtunk és nincs belőle para) és igen, felmerült, hogy a GYÉMÁNTOS lapokat cseréljétek le, nem a teljes lapkészletet, csak a gyémántosakat és azokból se mindet, illetve felmerült, többek között általam javasolva, hogy vonjátok be a lapok kiválogatásába a köv. kiegekhez a játékosok egy részét, mert mi ismerjük a metát. Illetve, ha a kezdő paklik full lecserélésére gondolsz, erre itt jött pár paklijavaslat, és ha megkaptuk volna a kellő reagálást és azt nyavalyás fórumtopikot, amit 3 hete kérek tőletek, akkor lehet még több is jött volna. És azt ne mondd, hogy ezen paklik cseréje, akkora kihívás lenne, mert úgy se hiszem.
- Új versenyrendszer - izé... ezt ti magatok vetettétek fel, a WINSTREAK-kal, a sit'n'go-k újraírásával együtt, amit ÉN hozzátettem, mint ennek az egésznek az egyik fő szószólója, az a nyeremények kiterjesztése volt, itt viszont arról van szó, hogy amit Ti kitaláltatok azt kellett volna megtoldani pár extra dologgal, szóval itt se értem a problémát.
- És marhára félreértetted az egészet, bár szerintem ez egy szép magyarázkodás, mert ismételten, baromi sok felvetés született, amire egyszerűen nem reagáltatok, pedig simán lehetett volna irányítani a gondolatainkat és első körben egy olyan egyezségre jutni, hogy lássátok, min kell a jövőben változtatni, de egyben megvalósítsatok pár egyszerű dolgot, azokból amiket eleve ti vetettetek fel. De ismételten kommunikáció nélkül ez nem megy.

Az újraindításnak nagyon sokan örültek volna az alábbi pontokat figyelembe véve, ami igazán alap elvárás és teljesíthető:
- a tesztelés alatt beküldött bugok nagyrészének (főleg IK bug) javítása, ami elkezdődött, majd abba maradt, majd lezártátok a béta tesztet
- új lapok
- prémium tagság újragondolása (itt is számokon vitázunk max. nem a hogyanon)
- egy átbeszélt mód alapján néhány pontban a piac helyretétele, Mulluszk-rendszer átárazása (itt néhány szám átírásáról beszélünk, őszintén, egy majom betanítható erre)
- a belső levelező rendszer egyfajta megújítása, hogy lehessen levélre azonnal válaszolni (mint itt is), és ne kelljen minden alkalommal új levelet nyitni és bírni újra XY nicknevét - ez egy komplexebb művelet lehet, de mondjuk alap lenne
- kezdőpaklik cseréje (szintén X helyett Y-t beleírni az adott sorba nem hiszem, hogy kvantumfizika diploma kell hozzá, max annyi, hogy tudja, hol találja az Y-ont a billentyűzeten)
- sng és verseny rendszer a TI reward doksitok alapján és hozzá egy átgondoltabb és velünk egyeztetett kezdvezőbb jutalmazási mérték - itt megint a számokon megy a vita nem a hogyanon
- KOMMUNIKÁCIÓ ÉS REAGÁLÁS AZ ÖTLETEKRE AKTÍVAN, NEM HAVI 1-SZER ODADÖRMÖGÖK VALAMIT, AZT JÓÓÓÓ VAN AZ ÚGY!
Kb. ennyi kellett volna az újrainduláshoz.

Minden más (csak a saját felvetésekből szemezgetek)
- új rúnák, és/vagy a rúnákra jutalmazási rendszer írása - tökre ráér, ha már látjátok, hogy megy a dolog, az se nagy érvágás a többségnek, ha félév múlva reseteltek egyet a statisztikákon, más úgy se bánja csak néhány gyémánt, amit seperc alatt újra lehet gyűjteni
- kényelmi funkciók: piac, gyémántos lapok visszaváltása - nem létkérdés, csak erősen ajánlott, de ez se kell kifejezetten az újrainduláshoz első körben
- VERSENYÉLŐPONT-rendszer újraírása - ha már Péterék anno elkezdték és félig megvan, akkor akár be is fejezhetnétek, de szintén nem szükséges az induláshoz.

Amire ráparáztok, pedig nem annyira nagy dolog, csak összehasonlításként a többi hasonló játékkal, az a grafika. Nem ezen bukik el a dolog, hogy új grafika, meg kliens, meg új motor stb... Ha csak szimplán újraindítanátok a játékot és mellette fokozatosan beépítetek új elemeket a játékba, fentebbi listából, akkor is lettek volna játékosok, ha azt látják, hogy foglalkoztok vele, adtok ki új lapokat, meghallgatjátok a játékosokat és válaszoltok nekik, akkor is jöttek volna vissza és nem fulladt volna be ismét az egész. Lehet nem egyből termelt volna profitot, de idővel lett volna rá esély. Akik a HKKO-val eddig játszottak, vagy menet közben beszálltak, piszkosul nem érdekelte őket ez a része. Ez a játék nem a külcsínyről szólt eddig sem, persze 1-2 év múlva ha már beindult a szekér és több erőforrást rá tudtok áldozni, esetleg jön befektető, akkor lehet 2.0-s verzión gondolkdoni (vagy épp 3.0-áson tökmindegy), de addig ez is megtette volna. Ha az első pontba foglalt dolgokat véghez vinnétek fél éven belül (a WINSTREAK és egyéb jutalmazási rendszer a legbonyolultabb belőle, de akár az is mehetne több lépcsőben), akkor simán el tudna indulni a játék és lennének játékosok is. A többi meg ráér, amikor több erőforrás van.
De a legfontosabb a KOMMUNIKÁCIÓ és az ÖTLETEKRE VALÓ ÉRDEMI REAGÁLÁS.

De ismét úgy érzem, hogy tök feleslegesen töltöttem el eme megfogalmazással fél órát, mert vagy el se olvassátok, vagy érdemben nem fogtok rá reagálni. Mint ahogy a nyomorult fórumtopik kérésemre se reagáltatok. KÖSZI SZÉPEN!!!!!!
A hozzászólást Tyberius06 módosította 2015.03.20. 21:46:44-kor
Pontszám: 8.44
népszerűHofi

20 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
24. hozzászólás - 2015.03.22. 09:47:19
Van baj, nem kicsi!

Nagy az elbeszélés egymás mellett!

A fejlesztőknek, vagy a játék tulajdonosának tudomásul kell vennie, hogy erre van igény.

A játékosoknak tudomásul kell venni, hogy semmi sincsen ingyen.

Ha valaki munkát energiát, mindenféle bérleti díjat fektet be egy ilyen játékba, akkor azt okkal, haszon szerzési céllal teszi. Sajnos sok kommentben jött le az, hogy ennek ingyen kellene lennie, így elveszítettük a befektetőket.

Ezáltal már a Miklóséknak sem fogja megérni a ráfordított idő, majd egy ilyen mondvacsinált indokkal szerel le minket. Ezt Ők sem gondolják komolyan. Megpróbálta diplomatikusan megfogalmazni azt hogy nincsen haszna belőle jelenleg, ezért nem foglalkozik vele. Még hozzá tette azt is, hogy egyébként nem Ő a hibás, hanem a nagy elvárások és már a felelősség is át lett hárítva.

Egyébként van is benne valami, no persze nem az elvárásokban, hanem abban, hogy csak a játékkal elért eredményekből nem lehet kész paklit építeni, ha nem áldoznak rá az emberek, a semmiért nem fogja ezt senki sem leprogramozni, legyen az bármennyire is könnyű!

Kár, hogy a béta nem folytatódik, de gondolom azt is felügyelnie kellene valakinek. Én szívesen játszanék a jelenlegi lapkészlettel is, de tudom, hogy ez hiú ábránd marad.
Nem tudom, hogy ez így milyen hátránnyal lesz az asztali játékra, de ez talán annyira nem kimutatható, hogy egyébként a gépen megismert játékot hányan próbálják ki. Szerintem ez lehetett volna reklám, lehetett volna jól is tálalni az általam is és még sokak által javasolt játék résszel, ahol csak alap paklik, vagy pontozás alapján azonos erősségű paklik versenyezhettek volna egymással, így a kezdő játékos sem azt látta volna, hogy jön egy pöxs, aki egy versenypaklival agyonveri. Talán így lettek volna az asztalihoz is kedvet kapó emberek, de ez már biztos nem derül ki, mert ez így ebben a formájában behalt...
Pontszám: 6.49
kedvelt tagDarkStrokeFérfi

27 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
25. hozzászólás - 2015.03.22. 11:40:06 (Válasz Miklós #21 hozzászólására.)
Engem azért érdekelne, hogy a másik két projektnek amit fejlesztetek van-e egy kialakult alapbázisa, akik mikor elindul a játék elkezdenek vele azonnal játszani és terjeszteni/híresztelni? Bár gyanítom ez költői kérdés.
...

Kétlem, hogy egy php programozót felbérelni egy hónapra, hogy tegye játszhatóvá a játékot akkora pénz lenne. Azt pedig elvárni tőlünk főleg ezek után, hogy bármihez is "látatlanba" pénzt adjunk disznóság. Most már háromszor lett elindítva meg háromszor leállítva, így végképp nem, ugyanis semmi garancia nincs rá, hogy eredményes lesz, és ha nem, akkor meg annyi a pénzünknek is.

Nem kell 100% ingyenessé tenni a játékot, és idővel nem csak hogy megtérül, de még jövedelmező is lesz. De ehhez viszont türelem és bizony oda-vissza bizalom szükséges. A baj az, hogy jelenleg a részünkről nincs bizalom, mivel nem látjuk (és soha nem is láttuk) hogy bármelyik fejlesztő a HKKOnlinet komolyan venné. Időnként volt 1-1 patch, meg elindult a fórum és pár hét alatt lehetett látni hogy ennyi volt.

Nem kifogás kell, hanem megoldás. Meg tudnátok oldani, ha nagyon akarnátok.

Szerintem nem is akarjátok.
...Mert jött a Halál komor angyala, várt,
s arcukba lehelt feketén s tovaszállt;
nem mozdul a férfi, az éjbe mered,
páncélja se rezzen a szíve felett.

George Byron: Sénakherib pusztulása
Pontszám: 6.52
népszerűMiklós
Adminisztrátor
2639 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
26. hozzászólás - 2015.03.23. 14:42:43
Sajnos mindig minden a pénzről szól. A játék fénykorában sem termelt annyit, hogy kiadja a programozó (Péter), egy félállású PRos, a szerverbérlet és az adók költségeit, ezért lett leállítva.

Hogy folytassuk-e vagy sem, a következő szempontok merültek fel:
Pozitívum:
1.) A játék szerintünk nagyon jól meg van csinálva.
2.) Az offline HKK-nak jót tesz, ha van online verzió.
3.) Nem szívesen hagyom cserben a játékosokat, még akkor sem, ha a játékot nem mi fejlesztettük és nem mi üzemeltettük.
4.) Volt valaki, aki hajlandó volt a projekt mögé beállni szerverrel, programozóval.
5.) Eredetileg én úgy gondoltam, elegendő, ha új lapokat rakunk be, és megreformáljuk kicsit a versenyrendszert, + a játék kap egy fórumot.

Negatívum:
1.) A programhoz nincs semmilyen dokumentációnk, és megfelelően összetett. Más programját átvenni mindig sokkal nehezebb, mint újat írni.
2.) A program fejlesztéséhez java, flash és php-ben járatos programozó kell, ilyet elég nehéz találni, tehát várhatóan több embernek kell dolgozni rajta.
3.) A játékot nem lehet egyszerűen csak tovább üzemeltetni, mert akkor a bukás garantált (ld. fent). Meg kell csinálni olyan változásokat, amelyeknek köszönhetően a játék sikeres lesz. Ez sok időt igényel (nem egy hónapot!), tehát már az újraindítás is komoly tőkét igényel.
4.) Ahogy teltek a hónapok, egyre több hiányosság derült ki, amit pótolni kell.

Sajnos a szponzor kiállt, php/flash programozó nincs, és nekünk jelenleg nincs erőforrásunk arra, hogy erre felvegyünk 2 embert. A lehetőségek:

Valaki (akár közületek) felvállalja, hogy a programot továbbviszi, hajlandó beletenni annyi munkát, hogy újra elindulhasson.
Péternek nosztalgiája támad a program iránt, és újra hajlandó foglalkozni vele.
Félretesszük, amíg nekünk, mint Beholdernek lesz kapacitásunk rá, és akkor foglalkozunk vele.

Minden tiszteletem a játékos közösségé, és azért csináltam ezt az egész fórumot, hogy találjunk valami megoldást, nekem is szívügyem a játék, de jelenleg egyszerűen nincs forrásunk rá, hogy más vállalkozó hiányában a játékot mi továbbvigyük, sajnálom
Pontszám: 7.06
népszerűHofi

20 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
27. hozzászólás - 2015.03.24. 08:36:17
Ez a beszéd! Máris elindultunk egy irányba...

Tehát az a kérdés, hogyan találunk valakit, aki ezt az egészet leprogramozza?
Na most kéne a fórumnak felpörögnie, és akkor talán még lehet valami.
Hajrá!
Pontszám: 6.49
népszerűTyberius06Férfi

81 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
28. hozzászólás - 2015.03.25. 11:32:37 (Válasz Miklós #26 hozzászólására.)
Ami engem érdekelne a jövőre nézve:
- mekkora tőkeösszegre lenne szükségetek minimum és ebből mit tudnátok megvalósítani, ahhoz hogy a játék újrainduljon? És csak a HKKO-ra gondolok (mert írtad, hogy a hitelt egy másik projectre is akartátok felvenni, de nem kaptátok meg). Mert gondolom osztottatok-szoroztatok a témában.
- Pétertől nem tudnátok megszerezni a szükséges dokumentációkat (akár megvenni?), vagy törölte az egészet és nincs másolata, amikor átadta a játékot?



Sajnos mindig minden a pénzről szól. A játék fénykorában sem termelt annyit, hogy kiadja a programozó (Péter), egy félállású PRos, a szerverbérlet és az adók költségeit, ezért lett leállítva.


Igen és mint minden befuccsolt vállalkozásnál meg kell vizsgálni, hogy miért is ment gallyra. Ti átvettétek az NMI-től a játékot (dokumentáció nélkül csak egy forráskódot és egy adatbázist - yeah!), de vajon megvizsgáltátok, hogy Péterék bukása mögött mi állt? Mert az egy dolog, hogy teszünk egy megállapítást, hogy fénykorában sem termelt annyit stb... Noh de miért?

- Nem volt semmi marketingje
- Nem volt megfelelő rendszeres kommunikáció (support) a fejlesztők és a játékosok között - teszem hozzá az elmúlt 3-4 hónap bizonyította, hogy nálatok is ez volt a leggyengébb láncszem, de hiába hívtam fel több helyen (többször neked is írtam személyesen) erre a figyelmet, szimplán figyelmen kívül hagytátok.
- Az egész úgy lett felépítve az elejétől, hogy fizess és akkor jó lesz neked - ha nem fizetsz is játszhatsz, de úgy se lesz jó - ez nem volt egy nyerő stratégia...
- A játékban volt két formátum, amik megölték magát a játékot. Az egyik a 30 lapos formátum volt és az abban rejlő kiskapuk (a reward javaslatotoknál ezt már figyelembe vettétek), a másik az INGYENES 16 FŐS FRISSEN BONTOTT Sit 'n' Go játszmák. Utóbbi volt az igazi gyilkos (ezt levezettem többször is itt a fórumon, hogy miért, de álljon itt is), mert aki nem akart fizetni a játékért, hogy gyűjteményt építsen, az is bármikor tudott (a fénykorban és egészen az utolsó hónapokig is) játszani, és semmi nem késztette arra, hogy paklit építsen. Napi 2-3 órát rászánt egy-egy frissbontásra, ha épp nem indult INGYENES, akkor az azon nyert KK-ból elindított egy TURBÓT és 1-2 partit lenyomott azon. És ezzel megölte a HKK lényegét, hogy gyűjtsd a lapokat és építs paklit, de megvolt valamilyen játékélménye is, amiből ugyan a fejlesztőknek semmi haszna nem volt.
- Nem volt semmilyen tényleges ösztönzés arra, hogy a játékos paklit építsen és gyűjteményt kreáljon, lásd fent. - Ezzel kapcsolatban írtunk számos javaslatot (reward rendszeres ötletek), hogy miképp lehet ingyenes módokon úgy ösztönözni a játékosokat, hogy lássák megéri fizetni a többlet funkciókért.
- Aztán a laptervező pályázatnál is voltak gondok, aminek alapvetően jó célt kellett volna szolgálnia, de azt se sikerült jól abszolválni, arról nem is beszélve, hogy annak (A moák bukása) egy online exklúzív lapnak kellett volna lenni, és mégis bekerült aztán a Világégés asztali kiegészítőbe kicsit felturbózva ugyan. - Mindegy itt is páran offolták magukat.
- Megcsinálták a játékot magát, ami valóban jó lett, néha javítottak bugokat, viszont a játékon kívül mást nem fejlesztettek. A játék belső levelező rendszere brutálisan rossz, az egész külcsínyből süt az átgondolatlanság és a raklap egyszerűség - nekem kellett szólnom a zárt béta elején, hogy ugyan cseréljétek már fel a hírek és a karakterlap menüket, hogy a hírek jelenjen meg belépéskor, mert különben az életbe nem lesz elolvasva, hogy mi van odaírva. Persze ez nem a ti "hibátok", de bosszantó apróság. A kényelmi funkciók hiánya szintén elriasztó (millió kattintás mire piacra küldöd a fölös lapokat, a gyémántos lapok visszavétele borzalmas), Molluszknál is millió kattintás, arról nem is beszélve, hogy mennyire tisztességtelen Molluszk funkciója.
- Piac: volt egy tényező, ami mindennél rombolóbb volt, neve is van: Laszl76 - az összes piacot érintő korlátozás miatta lett bevezetve és még így is simán el tudta cseszni az emberek napjait. Ezzel kapcsolatban kaptatok ti is javaslatokat, hogy néhány egyszerű változtatással ki lehessen zárni, hogy bárki hasonló módon rombolja a játékot. Mint ahogy asztali HKK-ban is nerfelitek a lapokat, ha azok játékrombolóak, itt maga a piac volt játékromboló. És mivel kellő mértékben ezt nem vették komolyan a fejlesztők, így ismét buktak pár embert. Számos emberrel beszéltem, akik végül azért hagyták abba, mert nem tudták eladni a fölös lapjaikat Laszl76 miatt, így nem jutottak kredithez, csak ha befizettek pénzt, de attól még a fölös lapok rajtuk maradtak.
- Jutalmazási rendszerek hiánya - ezt nem is fejtem ki, mert már túl vagyunk rajta többször is.

Összegezve: a HKKO 23+ ezres taglistájából azért beszélhetünk összesen 500-1000 egykor fixen játszó játékosról, akik ilyen olyan okok miatt szépen lemorzsolódtak (többnyire azért, mert viszonylag nagy volt a játék anyagi követelménye már rögtön a legelején), aztán volt pár ezer akik a kongregate-tel jöttek és mentek (bonyolult játék, nem megfelelő support - az nem elég, hogy lefordítod az oldalt angolra, hogy jutok lapokhoz pénz befizetése nélkül?) és volt olyan 15000 multi account, aminek egy tetemes része még az első béta alatt generálódott és sose lett törölve.

Szóval visszatérve az elejére. Nem olyan egyszerű a képlet, hogy fénykorában sem termelt annyi pénzt, mert egyszerűen olyan alapvető hiányosságai voltak a játéknak, amik elűzték a játékosokat. De leginkább az, hogy nem volt megfelelő kommunikáció, se megfelelő support, hiába lett elmondva az akkori fejlesztésnek, hogy miken kéne változtatni ezekből nagyon kevés valósult meg ténylegesen és azok se maradéktalanul jól.
Pontszám: 8.07
népszerűMr_Wolf

41 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
29. hozzászólás - 2015.03.25. 14:38:00 (Válasz Tyberius06 #28 hozzászólására.)
Igen, mondjuk (többek között) annyi nekem is eszembe jutott, hogy az, hogy a HKKO-nak volt egy akármilyen állásban alkalmazott PR-osa, az nekem kicsit olyan, mint egy hölgynek a kora: bátran le lehet tagadni...
Pontszám: 7
népszerűUppgreyedd

18 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
30. hozzászólás - 2015.03.25. 21:16:11 (Válasz Tyberius06 #28 hozzászólására.)
Idézet: Tyberius06 - 2015.03.25. 11:32:37

- A játékban volt két formátum, amik megölték magát a játékot. Az egyik a 30 lapos formátum volt és az abban rejlő kiskapuk (a reward javaslatotoknál ezt már figyelembe vettétek), a másik az INGYENES 16 FŐS FRISSEN BONTOTT Sit 'n' Go játszmák.


Vagy épp pont ezek tartották életben, mert ez a két játékforma miatt volt fent egyáltalán játékos.
Pontszám: 6.88
népszerűTyberius06Férfi

81 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
31. hozzászólás - 2015.03.25. 22:50:20 (Válasz Uppgreyedd #30 hozzászólására.)
Vagy épp pont ezek tartották életben, mert ez a két játékforma miatt volt fent egyáltalán játékos.


Azt ne nevezzük fenntartásnak, hogy XY feljött, benézett a free sng-re, játszott vele 3 órát, majd dolgavégeztével távozott. Nem vett egy deka lapot, nem épített egy darab paklit sem, ergo semmivel nem járult hozzá a teljesen irreleváns jelenlétén kívül mással a játék fenntartásához. Ez nem életbentartás, hanem élősködés...
Az már más kérdés, hogy a játék lehetővé tette ezt, sőt sajnálatos módon nem volt semmi olyan ösztönző program a játékban (jutalmak, kedvezmények - pont ezekre tettem egy rahedli javaslatot), ami segítette volna azt, hogy a játékos ne az ingyen frissbontáson élősködjön, hanem rászánja magát a saját pakli építésére. A 30 lapos formátum dettó ugyanezt nyújtotta, ugyanis oda még csak nagyon ritka lapok se kellettek, hogy annyira játékromboló paklik szülessenek, amik sorozatban voltak képesek az első körben nyerni, ezáltal farmolva az erre nem készülő mókázni vágyó játékosokat.
Ha eleve nem adtak volna lehetőséget arra a fejlesztők, hogy a frissbontás ennyire kihasználható legyen (pl. mindegyik formátumból indult volna ingyenes sng, mindezt random és felváltva tette volna, ergo ugyanaz a formátum csak akkor indult volna újra, ha a többi formátum már lefutott ingyenesen), akkor nem alakult volna ki ez a fajta rendszer a játékosokban és vagy lekoptak volna, vagy lassan de biztosan elkezdték volna a pakliépítést, persze a jutalmak és kedvezmények hiányában erre nehezen került volna sor, de hátha... Szóval jah, az ingyenes frissbontás eléggé kinyírta a játékot, nem életben tartotta.
Pontszám: 7.82
népszerűMr_Wolf

41 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
32. hozzászólás - 2015.03.26. 10:34:43 (Válasz Tyberius06 #31 hozzászólására.)
Mondjuk azért a jelenlét szerintem nem irreleváns, hacsak nem a tutorialokat nyomta végig nonstop, akkor VALAKIVEL csak játszott. Anyagilag nem hajtott hasznot, ez igaz, viszont ahogy rámutattál, ennek az éremnek is két oldala van: miért próbálták ennyien az ingyenutat járni? Abban a legtöbben anno egyetértettünk, talán még te is, hogy nem szabad bezárni az ingyenesség ösvényét, max lehet szűkre szabni, de valami remény kell, hogy lehet itt ingyen is előre lépni. Az meg a másik, hogy a fizetős fejlődés annyira el volt árazva, hogy leginkább lehúzásnak tűnt...
Pontszám: 8.33
kedvencAmph

22 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
33. hozzászólás - 2015.03.26. 13:38:25
A legnagyobb baj amit Miklos is ijesztonek talal az, hogy soha nem lesz ennek akkora magyar kozossege sajnos ami fent tudna tartani a jatekot.
En ertem, tudom es latom, hogy van par ember aki nagyon szeretne jatszani ezzel, de kerdem en mennyi ember jonne ossze? 10-20-30-100-200?

Egy ilyen jateknak naponta minimum 400-800 atlagjatekost kell produkalnia ahhoz, hogy eltartsa magat.
Szamoljatok utana, ha a 400 jatekosbol, csak 40 naponta 1 dollart elkolt a jatekra (azaz egy honap alatt 30-at osszesen) akkor is a bevetel 1200 dollar, ami forintban 350e~ Ft.

Ami nem sok es nem biztos, hogy teljesen megeri, de mar egy jo alapja lenne a jatek fejlesztesenek es fentartasanak.

Ijeszto az elvaras? 2015-t irunk, az ember fia mar nem fog egy HKK Onlineal jatszani es kolteni ra, csak mert HKK Online ezt be kell latni, haladni kell a korral.
Ma az emberek a jatekelmenyert, a grafikaert es a hasonlo dolgokert fizetnek es a penzukert elvarnak bizonyos dolgokat.
Ez persze nem minden korulmeny kozott igaz, mert rengeteg retro 16bites es 8bites jatek jon ma piacra, de az egeszen mas teszta.

Most jott el az a pillanat amikor mindenki tegye a szivere a kezet es nezzen melyen magaba , szerintetek a HKK Online jelen allapotaban (elavult, nem szep, nem cross platform, nehezitve van a kezelese stb.) kepes lesz ezt barmikor is elerni?

Szerintetek fel tudna venni a versenyt a tobbi kartyajatekkal szemben, gondolok itt pl. a Magic-, HS-, HEX-, Hand of Fate-, SolForge- az epp keszulo World of Tanks Generals-ra (bar ez utobbi nem fantasy) (es itt jegyzem meg jelen pillanatban mindegyik profitot termelo)

Az itt felsorolt kartyajatekok mindegyike valamilyen modon ujat mutatott a jatekostarsadalomnak, van oka annak, hogy miert kedvelik. (Uj harcrendszerek, szep grafika stb.)
Ebbol a szempontbol megertem, hogy Miklos(ek) szamara ijeszto az elvaras, hiszen meg egy multiplatformos csillivilli HKK Online 2.0 SE!! tudna ujat mutatni a mai kartyajatek piacon..

Mert hat, mit is adna? Miert jatszananak epp ezzel? Miben kulonbozne a tobbitol?

Lenyegre terve hiaba van ez eroltetve amig az a gondolat menet van Miklosek fejeben, hogy kicsit megcsinaljuk aztan jo lesz az (vagy hogy irta).
Ujra es ujra el fog bukni, hiaba minden erofeszites, amit en is sajnalok, de ez teny.

Amig a gondolkodasmod nem koveti a kort es a haladast addig ez az egesz halalra van itelve.
Amig ebbol a jatekbol mar az elejen profitot akarunk kiteremelni szinten halalra van itelve.

Mindenesetre en ertem azt a logikat, hogy ez nem lesz nyereseges ezert kar nekiallni.. (A jelen formaban levo HKK Onlinera gondolva)

Amit viszont kevesbe hiszek el az, hogy Miklosek altal ez az egesz fejlesztes egy uj iranyba valo terelese, elindulasa szinte teljesen kizart.
Inkabb tunik ugy, hogy semmit es semennyit se akarnak ebbe belepumpalni, mert nem eri meg semmilyen formaban, pedig megannyi lehetoseg van arra, hogy ezt a jatekot fel lehessen epiteni a "semmibol"....
A hozzászólást Amph módosította 2015.03.26. 16:11:41-kor
Pontszám: 8.19
fórumozóAntilop

3 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
34. hozzászólás - 2015.03.26. 15:33:32
lenne egy ötletem ami

ha elindul a játék lehetnének benne fészkek. Ami az Őslich szabály szerint menne de itt lenének szörnyek is ellenfélként és a célja nem az ellenfél megölése hanem a túlélés. minél több körig bírjuk annál nagyobb a jutalom.

a gépi ellenfelünk egy agresszív horda lesz az egyszerűbb programozás miatt.
Pontszám: 0
népszerűTyberius06Férfi

81 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
35. hozzászólás - 2015.03.27. 00:31:03 (Válasz Mr_Wolf #32 hozzászólására.)
Abban a legtöbben anno egyetértettünk, talán még te is, hogy nem szabad bezárni az ingyenesség ösvényét, max lehet szűkre szabni, de valami remény kell, hogy lehet itt ingyen is előre lépni. Az meg a másik, hogy a fizetős fejlődés annyira el volt árazva, hogy leginkább lehúzásnak tűnt...


Nem kérem, hogy olvasd vissza az összes fejlesztési ötletemet, de a nagyrésze pont az ingyenes vonalat tápolta kezdve a különféle kezdőpakli tervektől (volt belőle 3 fő kategória, aminek megvalósítására tettem javaslatot és még a legutóbbi csak simán cseréljük ki a mostani paklikat újakra is ezt a vonalat erősítette - ingyen a koncepciókat erősítő/alapozó ritka lapok) az egész jutalmazási rendszeres fejtegetésekig. Én amondó vagyok, hogy van egy halovány vonal, ahol az ingyenes opciókkal úgy lehet ösztönözni a usert, hogy az előbb-utóbb költeni fog a játékra, persze lesz, aki abban keresi a kihívást, hogy enélkül is megoldja (előlük se lehet elzárni a csapot). Az pedig nagyon igaz, hogy a fizetős fejlődés el volt árazva. Tipikusan az az eset, amikor a több az kevesebb, pedig fordítva lehet jobban működne. De ahogy Amph is írja, eléggé elrugaszkodott gondolat az, hogy ez majd egyből profitot termel és akkor jó lesz.
Pontszám: 7.84
népszerűMr_Wolf

41 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
36. hozzászólás - 2015.03.27. 08:39:50 (Válasz Tyberius06 #35 hozzászólására.)
Nagy részéről külön is kikérted a véleményem, úgyhogy emlékszem. Csak az elmúlt pár hsz-ben úgy fogalmaztál, mintha ezek az eszközök önmagukban lennének rosszak; szerintem viszont csak a környezetük hozta ki ezt az - egyébként valóban káros - aspektusukat
Pontszám: 8
népszerűHofi

20 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
37. hozzászólás - 2015.03.27. 17:25:10
Olcsóság?
500-1000 játékos, ha átlag 1000 Ft-ot költ a játékra havonta, az a felső értéknél 1M. Vannak költségek, adók, igaz. Persze a másodikból levonható az első. Nem tudom hány embert kell "eltartani" a játékból, de ha ebből akar valaki meggazdagodni, az most nyilván nem fog összejönni.

Ha jött volna új kieg, lett volna befizetés ez biztos. A semmire nem költenek az emberek pénzt, ez úgy gondolom egyértelmű.

Kell a játéknak folyamatosan bővülni. A HKK-val sem játszana már senki, ha még mindig az 1. alappakli lenne.


Nem kell kizárni sem az ingyenes szekciót, sem a befizetéssel elérhető fejlődést, csak ennél kell az egyensúly...

Írtam már, de inkább még egyszer:
- Lehetne kb.: 10 alappakli.
- Kezdésnek mindenki választhat 1-et.
- Kitűzött célok teljesítése után kapna újabbakat.
- Lehetne az 1,2,3,4, sokszín, hatalom korlát, jellem, mágia nélküli mellett egy alap pakli jellegű játék.
Ebben mindenki csak az alap paklival, vagy valami érték alapján ugyan olyan erős paklikkal játszhatna.
Ezzel védve lenne az új játékos, és nem menne el a kedve a játéktól.

Lehetne is, meg érdemes is lenne szerintem a játékba életet lehelni. Ki kéne rendesen a fentieket és a már előttem szólók véleményét tesztelni és játszható lenne a történet!
Pontszám: 7.96
népszerűlendoo

42 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
38. hozzászólás - 2015.03.27. 20:23:23
A havi díjas fizetés is megoldás lenne... mert így eltűnne a "feneketlen kút" effektus...
És így a régi motorosok is költenének a játékra...
És nem csak akkor amikor kijön egy új kieg, hanem hónapról-hónapra.
Ha lennénk 500-an, az már eltartaná így a játékot és nem lenne ez a fejelsztési kényszer sem.
Pontszám: 6.37
népszerűMr_Wolf

41 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
39. hozzászólás - 2015.03.27. 22:27:55 (Válasz lendoo #38 hozzászólására.)
Jelen fejlesztési volumen mellett a havi díjas befizetesnel mélyebb feneketlen kut nem nagyon kell...
Pontszám: 8.09
kedvencMelkon

3 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Helyzetjelentés
40. hozzászólás - 2015.03.29. 17:42:07 (Válasz Amph #33 hozzászólására.)
Idézet: Amph - 2015.03.26. 13:38:25
Egy ilyen jateknak naponta minimum 400-800 atlagjatekost kell produkalnia ahhoz, hogy eltartsa magat.
Szamoljatok utana, ha a 400 jatekosbol, csak 40 naponta 1 dollart elkolt a jatekra (azaz egy honap alatt 30-at osszesen) akkor is a bevetel 1200 dollar, ami forintban 350e~ Ft.


Szerintem ne dobálózzunk random számokkal, 350k-ból egy pályakezdő programozó fizetése sem jön ki (hát még az egyéb költségek: Iroda, gép, szoftverek stb stb)... és 1 programozó nem sok mindenre elég.

Mellesleg az nem 350 lenne, a bevételekből még adózni is kell.
A hozzászólást Melkon módosította 2015.03.29. 17:43:16-kor
Pontszám: 8
Oldal: 1234